می 3
بازدید : 781
نظرات : بدون دیدگاه
مهدی یاوران

«آنان (یاران امام زمان) با تمام توان امامشان را در میان گیرند، جان خویش را در نبردها سپر بلای او سازند، و هرچه را اراده کند با جان و دل انجام دهند… ایشان در مقابل او از کنیزی نسبت به اربابش مطیعتر و فرمانبردارترند.» امام علی (ع)   شناخت و اعتقاد مهدی یاوران، نسبت به […]

«آنان (یاران امام زمان) با تمام توان امامشان را در میان گیرند، جان خویش را در نبردها سپر بلای او سازند، و هرچه را اراده کند با جان و دل انجام دهند… ایشان در مقابل او از کنیزی نسبت به اربابش مطیعتر و فرمانبردارترند.» امام علی (ع)

 

شناخت و اعتقاد مهدی یاوران، نسبت به امام خویش در ژرفای وجودشان ریشه دوانیده و سراسر وجودشان را فراگرفته است. این شناختی فراتر از دانستن نام و نشان و نسب امام است؛ معرفت به حق ولایت امام و جایگاه بلند او در نظام هستی. بدین سان یکی از محورهای اصلی، در فرآیند تربیت مهدوی، ولایت مداری و امام سالاری است. در طول تمام دوره های تربیتی، برانگیختن محبت، معرفت و ولایت پذیر نسبت به امام زمان (عج) از مهمترین محورها و بنیان های تربیتی است.

 

معرفتی که آنها را از محبت او سرشار کرده و مطیع و گوش به فرمان او قرار دهد، زیرا که میدانند سخن امام، سخن خدا و اطاعت از او اطاعت از خداست. از دیدگاه تربیتی، وجود «الگوی خانوادگی» فرآیند تربیت را در میان تمام اعضای خانواده سلامت و سرعت بیشتری می بخشد. از این رو خانواده های زنده و پویا همواره به دنبال الگویی جامع برای اتخاذ بینش ها، منش ها و روش های برتر در تنظیم معادلات خانوادگی اند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما