می 11
بازدید : 1014
نظرات : بدون دیدگاه
الگوی نیکو

«همانا برای شما در سیرۀ پیامبر خدا، اسوه و الگویی نیکوست؛ برای کسانی که به خداوند متعال و روز بازپسین امیدوارند و خداوند را بسیار یاد می کنند.» (احزاب، 21)   تمام شؤونات و مقامات پیامبر رحمت، به جز رسالت و نبوت، برای مهدی موعود (عج) نیز ثابت و حتمی است که یکی از این […]

«همانا برای شما در سیرۀ پیامبر خدا، اسوه و الگویی نیکوست؛ برای کسانی که به خداوند متعال و روز بازپسین امیدوارند و خداوند را بسیار یاد می کنند.» (احزاب، 21)

 

تمام شؤونات و مقامات پیامبر رحمت، به جز رسالت و نبوت، برای مهدی موعود (عج) نیز ثابت و حتمی است که یکی از این مقامات، مقام اسوه و الگو بودن آن حضرت برای اهل ایمان است. آری، امامت، استمرار نبوت و رسالت است. امام هر عصر و زمان، مربی و پرورش دهندۀ تمام عالم هستی و عهده دار مقام تزکیه و تعلیم و تربیت انسان ها می گردد.

 

فرآیند تربیت، در معنای واقعی و باطنی خود به معنای ایجاد زمینه های مناسب برای مهدوی شدن متربی است. این بدین معناست که نه تنها حقیقت تربیت، امام مهدی (عج) است، بلکه اسوۀ جامع و الگوی نهایی تربیت نیز هم هست.

 

تمام فضایل اخلاقی و مکارم تربیتی پیامبران و امامان (ع) در وجود امام زمان (عج) تجلی یافته به گونه ای که روز ظهور فرخندۀ آن حضرت، هنگام ظهور زیباترین و جامع ترین اسوه ها و نمادهای تربیتی و روز تجلی بهترین و کامل ترین تربیت ها در طول تاریخ بشری است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما