می 11
بازدید : 984
نظرات : بدون دیدگاه
مسیر انتظار

تنها الگوی تربیتی برای ساختن انسان منتظر و زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است. به عبارت دیگر تربیت حماسی، الگوی جامع تربیت مهدوی است؛ زیرا عصر غیبت، عصر ظهور بلاها و مشکلات است و هر کسی نمی‌تواند با ابتلائات بزرگ آخرالزمان روبه‌رو شود.   دوران آخرالزمان و عصر غیبت، دورانِ حیرت‌ها، تردیدها و شبهات، عصر […]

تنها الگوی تربیتی برای ساختن انسان منتظر و زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است. به عبارت دیگر تربیت حماسی، الگوی جامع تربیت مهدوی است؛ زیرا عصر غیبت، عصر ظهور بلاها و مشکلات است و هر کسی نمی‌تواند با ابتلائات بزرگ آخرالزمان روبه‌رو شود.

 

دوران آخرالزمان و عصر غیبت، دورانِ حیرت‌ها، تردیدها و شبهات، عصر ظهور ادیان و فرقه‌های ساختگی، عصر‌ قدرت‌ گرفتن‌ جبهۀ باطل و گسترش ظـلم، کـمی و پراکندگی نیروهای جبهۀ حق و درهم‌ریختگی حق‌ و باطل‌ است و زمانۀ ظـهور بلاها و کشف پرده‌ها و انقطاع امیدهاست.

 

پس‌ بر سر راه اعتقاد به مهدویت و باور به منجی الهی، ناملایمات و مشکلات و بلاهای بزرگی‌ نهفته‌ است و مسیر انتظار را مسیری طـولانی‌ و پر‌ فراز و نشیب‌ کرده‌ است‌. از این‌روست که بسیاری‌ پس از باور به مهدویت، خسته شده و از مسیر انتظار منحرف می‌شوند و منجی را انـکار می‌کنند و حتی در اصل دین مرتد می‌شوند و نهایتاً قساوت قلب بر آن‌ها حاکم می‌گردد؛ چرا که توان‌ تحمل‌ بلا‌ها و مصایب را ندارند.

 

تربیت فرزندانی متعهد، مسئول و سخت کوش در بستر خانواده ای مهدوی که در تمام مسیر پرتلاطم غیبت ثابت قدم و استوار باشند و ذره ای شک و تردید در دل های آنان رخته نکند از جمله وظایف منتظران آن امام معصوم (عج) است…

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما