می 13
بازدید : 978
نظرات : بدون دیدگاه
ابراز علاقه

تأکید اسلام بر مهر و محبّت در برنامه پرورش کودک، روشن است. زندگی سالم و طبیعی در سایه محبّت است. یکی از تمایلات فطری بشر که از دوران کودکی آشکار می گردد، نیاز به محبّت و مهربانی است. اگر کودکی به قدر کافی و به طور صحیح از مهر و نوازش برخوردار شود، روانی شاد […]

تأکید اسلام بر مهر و محبّت در برنامه پرورش کودک، روشن است. زندگی سالم و طبیعی در سایه محبّت است. یکی از تمایلات فطری بشر که از دوران کودکی آشکار می گردد، نیاز به محبّت و مهربانی است. اگر کودکی به قدر کافی و به طور صحیح از مهر و نوازش برخوردار شود، روانی شاد و روحی امیدوار دارد. یکی از نشانه های عشق ورزی در خانواده، بوسیدن فرزندان است که هر بوسه درجه ای در بهشت و نشان رحمت الهی معرفی شده است.

 

مردی به نام اقرع بن جاس وقتی دید پیامبر خدا (ص) نوادگانش حسن و حسین (ع) را می بوسد، عرضه داشت: «من10 فرزند دارم و تاکنون هیچ کدام را نبوسیده ام». پیامبر فرمود: کسی که ترحم و محبت نکند، مورد رحمت قرار نمی‌گیرد. دل تو از سنگ است. اینک اگر خداوند رحمت خویش را از تو بردارد، برایم اهمیتی ندارد.

 

این روایت به همه پدر و مادران توصیه می کند از نظر دین مبین اسلام، تمام والدین وظیفه دارند که نسبت به کودکان خود با مهر و محبّت برخورد کنند و هر پدری که چنین رفتاری را نداشته باشد، نه تنها عاطفه او سست و ضعیف است؛ بلکه از معارف دینی هم برخوردار نیست. ابراز علاقه به کودک از طریق بوسیدن، لمس کردن و یا در آغوش گرفتنش می تواند به کودک کمک کند شخصیتی خاص داشته باشد. این کار نه تنها باعث بهبود سلامت فیزیکی کودک می شود، بلکه روی سلامت روانی او نیز تاثیر می گذارد.

 

عشق ورزیدن و بوسیدن کمک می کند در مغز کودک اتصالات عصبی بیشتری توسعه پیدا کند، که در نتیجه باعث باهوش شدنش می شود. بوسیدن فرزند به جز ابراز محبت و علاقه مزایایی دیگر نیز داشته است که شاید از آن ها با خبر نبودید. پس همین حالا به سراغش بروید و ببوسیدش. بوسیدن فرزند به جز ابراز محبت و علاقه مزایایی دیگر نیز داشته است که شاید تا اکنون از آنها با خبر نبودید. پس همین حالا به سراغ او بروید و ببوسیدش.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما