می 14
بازدید : 792
نظرات : بدون دیدگاه
یاری

در دنیای امروز والدین به دلیل داشتن مشغله های فراوان زمان کمتری در کنار خانواده و فرزندانشان سپری می کنند. این در حالی است که حضور اعضای خانواده در کنار هم بر شکل گیری شخصیت کودکان تاثیر بسیار زیادی می گذارد. این امر نه تنها به آن ها احساس تعلق خاطر می دهد بلکه آن […]

در دنیای امروز والدین به دلیل داشتن مشغله های فراوان زمان کمتری در کنار خانواده و فرزندانشان سپری می کنند. این در حالی است که حضور اعضای خانواده در کنار هم بر شکل گیری شخصیت کودکان تاثیر بسیار زیادی می گذارد. این امر نه تنها به آن ها احساس تعلق خاطر می دهد بلکه آن ها را در آینده به افرادی مسئولیت پذیر تبدیل می کند. فرزندان از شما والدین توقع دارند که هر زمان که به شما نیاز پیدا می کنند در کنارشان باشید.

 

1- کودکان عاشق بیرون رفتن از منزل هستند. بنابراین پیاده روی، دوچرخه سواری و یا بازی در پارک برنامه خوبی خواهد بود. فعالیت های ورزشی خارج از منزل نه تنها باعث افزایش شور و هیجان آن ها می شود بلکه آن ها را از تماشای زیاد برنامه‌های تلویزیون و بازی‌های رایانه ای دور نگه می دارد.

 

2- خواندن کتاب برای آن ها، فرصت خوبی برای با هم بودن است. تعریف کردن یک داستان هم می تواند جالب باشد. توصیف کردن آن چه در دوران کودکی انجام می دادید نیز برای فرزندانتان مفید و جالب خواهد بود.

 

3- صرف ناهار یا شام در موقعیت مناسبی برای با هم بودن اعضای خانواده است.

 

4- اگر فرزند شما به تماشای برنامه تلویزیونی علاقه مند است او را به انجام بازی های فکری تشویق کنید. اما اگر همچنان بر خواسته اش تاکید می کند همراه با او به تماشا ی شبکه های مختلف یا برنامه های آموزنده بپردازید.

 

5- اگر واقعا با کمبود وقت مواجه هستید از فرزند خود بخواهید برای خرید منزل شما را همراهی کند تا هم تفریح کند و هم چیزی یاد بگیرد.

 

6- یاری کردن کودک برای انجام تکالیف علاوه بر این که فرصت مناسبی است تا زمان بیشتری را در کنار یکدیگر سپری کنید، باعث می شود از پیشرفت تحصیلی فرزندتان اطلاع بیشتری پیدا کنید.

 

تربیت، یک عمل عمدی، آگاهانه و دارای هدف است که به منظور رشد دادن، ساختن، دگرگون کردن و نیز شکفتگی استعداد های مادرزادی انجام می شود.کودک، یکی از افرادی است که تحت تربیت پدر و مادر خویش قرار می گیرد و بسیاری از روحیات فرهنگی و اجتماعی او با نظارت پیگیر و مداوم آن ها حاصل می شود. این خانواده است که او را صالح یا فاسد بار می آورد، و عامل شکل گیری نوع جهان بینی کودک، شخصیت و مسایل روحی و روانی او و محدوده تأثیرگذاری آن ها می شود. او دین، شرافت، اعتماد به نفس، صدق و صفا، نوع دوستی، همدلی با دیگران، احترام به قانون، احساس مسؤولیت و تعاون را از پدر و مادر می آموزد

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما