می 14
بازدید : 1253
نظرات : بدون دیدگاه
پدران آخرالزمانی

با این که روزگار فرزند سالاری است، بسیاری از پدران آخرالزمانی حق فرزندان خود را نمی­ گزارند؛ در این روایت منظور همه کسانی است که سرپرستی فرزندان را به دوش دارند. برخی از پدران و مادران به جای این که دست فرزندان خود را بگیرند و در دست کتاب خدا بگذارند، از روی چشم و […]

با این که روزگار فرزند سالاری است، بسیاری از پدران آخرالزمانی حق فرزندان خود را نمی­ گزارند؛ در این روایت منظور همه کسانی است که سرپرستی فرزندان را به دوش دارند. برخی از پدران و مادران به جای این که دست فرزندان خود را بگیرند و در دست کتاب خدا بگذارند، از روی چشم و هم­چشمی یا هر دلیل بی­پایه دیگر، فرزندانشان را به کلاس ­هایی می­فرستند و به کارهایی می­گمارند که دل خودشان می­خواهد؛ نه خدایشان.

 

با کمی تأمل در فرمایشات و اندرزهای تاریخی پیامبر بزرگوار اسلام به درستی اهمیت تربیت فرزندان برای ما روشن خواهد شد و در می‌یابیم که به عنوان #پدر و مادر چه وظیفه سنگینی در قبال فرزندان خود، تربیت دینی و معنوی آن‌ها ونیز کردار و اعمالشان داریم. تربیت صحیح و آشنا سازی با دین و وظایف فرزند در قبال دستورات دینی و شرعی از جمله مهم‌ترین حقوق فرزند بر پدر و مادر و دارای اهمیت بسیار فراوانی است.

 

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آشنا کردن فرزندان با مسایل دینی و عقیدتی بنا به توصیه دین مبین اسلام بر حسب سن فرزندان شرایط خاصی دارد. برخی خانواده های مذهبی سعی‌شان بر این است که تمام مسائل دینی را به کودکانشان بیاموزند و در این راه دچار افراط شده و در نتیجه کودکان از اموری که مقتضای سنشان است باز مانده و نمی‌توانند از عهده امور اجتماعی و عاطفی خود برآیند.

 

این والدین هم اشتباهی بزرگ مرتکب می‌شوند؛ همان طور که اسلام عزیز همیشه و در هر زمینه ای میانه روی و تعادل را پیشنهاد می‌کند نه باید افراط کرد و نه تفریط، بلکه باید در #آموزش کودکان به خصوص در مسایل مذهبی، با توجه به سن او به صورت کلامی یا عملی آموزش داد.

 

بسیاری از پدران مسلمان آخرالزمان، فرزندانشان را به نماز امر نمی ­کنند. بسیاری از پسران و دخترانی که به تکلیف رسیده­اند بر اساس فطرت خداجوی خود به عبادت روی می­ آرند و می­خواهند روزه بگیرند، اما پدران و مادران آخرالزمان به جای این که آنان را در این راه تشویق و یاری کنند، آنان را از این کار باز می­دارند. در حالی که رسول اعظم (ص) برای پدران و مادرانی که فرزندانشان را در کار نیک یاری می­دهند، از خدا رحمت خواسته است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما