می 16
بازدید : 1150
نظرات : بدون دیدگاه
بچۀ ممیز

به طور کلی دختر و پسر بین ۶ تا ۹ سالگی باید مواردی از مسائل جنسی را بدانند چون در آن ها حس کنجکاوی وجود دارد و اگر در مسیری درست توسط والدین هدایت نشود آن ها به روش هایی دیگر برای دریافت مسائل و خاموش کردن حس کنجکاوی خود متوسل می شوند.   منظور […]

به طور کلی دختر و پسر بین ۶ تا ۹ سالگی باید مواردی از مسائل جنسی را بدانند چون در آن ها حس کنجکاوی وجود دارد و اگر در مسیری درست توسط والدین هدایت نشود آن ها به روش هایی دیگر برای دریافت مسائل و خاموش کردن حس کنجکاوی خود متوسل می شوند.

 

منظور از بچۀ ممیز که در بعضی از احکام به آن اشاره می شود بچه ای است که به سن تکلیف نرسیده ولی خوب و بد را تشخیص می دهد و اگر از خوبی یا بدی چیزی از وی سوال شود میتواند درست جواب دهد و فرق آن ها را می داند. البته این ممکن است در افراد مختلف فرق کند چه بسا پسر ۱۴ ساله ای در محیطی زندگی کند و هنوز ممیز نباشد، ولی فردی در محیطی دیگر با داشتن 8 سال ممیز یاشد پس ممیز بودن به سن ربط ندارد، بلکه به تشخیص بچه مربوط است.

 

دور نگه داشتن کودک ممیز از هر گونه عامل برانگیزنده جنسی همچون مشاهده ابراز احساسات شدید والدین به یکدیگر، تماشای فیلم ها و تصاویر محرک ماهواره ای، پوشیدن لباس های تنگ و بدن نما، بازی های تحریک کننده رایانه ای وخواندن نوشته های موجود در برخی کتب و مجلات یا ورود به سایت های غیرمجاز و خواندن هرزنامه ها را از جمله مهم ترین این عوامل می باشدد و همچنین در این دوران بهتر است افراد بالغ از بوسیدن کودکان جنس مخالف بپرهیزند.

 

بنابراین سن تمییز، به تبع اختلاف اشخاص در استعداد و درک و هوش مختلف است و در هر مورد، بر حسب همان مورد مطرح است. مثلا در مورد رعایت حجاب، بانوان باید در برابر پسر بچه‌ای که احتمال می‌رود بر اثر نگاه کردن به زن شهوتش بر انگیخته شود، به احتیاط واجب حجاب را رعایت نمایند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما