می 17
بازدید : 1359
نظرات : بدون دیدگاه
هدیه و عدالت

یکی از نمونه های عدالت، محبت و توجه یکسان کردن به فرزندان و پرهیز از هرگونه تبعیض میان آن هاست. رفتار عدالت آمیز با فرزندان، آن ها را به تعادل روحی می رساند و از امید و اعتماد به نفس بهره مندشان می سازد. همچنین آن ها را از کینه توزی و احساس حقارت یا […]

یکی از نمونه های عدالت، محبت و توجه یکسان کردن به فرزندان و پرهیز از هرگونه تبعیض میان آن هاست. رفتار عدالت آمیز با فرزندان، آن ها را به تعادل روحی می رساند و از امید و اعتماد به نفس بهره مندشان می سازد. همچنین آن ها را از کینه توزی و احساس حقارت یا سرکشی و ستیزه جویی در امان می دارد. ما باید بکوشیم با فرزندان خود، عادلانه رفتار کنیم. اگر یکی از فرزندان خود را بنا به علتی، بیشتر از دیگران دوست داریم، این علاقه خود را نباید نزد آن ها آشکار سازیم.

 

فرزندان در برابر این مسئله، بسیار حساس و دقیق هستند و تحمل آن برای آن ها بسیار دشوار است.گاهی پاره ای از اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان، ناشی از این است که احساس می کنند پدر و مادر، میان آنها و دیگران تبعیض قائل می شوند و این امر به عقده روحی در آن ها تبدیل می شود و پس از چندی، به شکل های گوناگون از جمله سرکشی، ستیزه جویی و اضطراب، بروز می کند.

 

گاهی نیز این افراد به افسردگی روحی دچار می شوند و موفقیت های درسی آنان نیز کاهش می یابد. برخی نوجوانان سبب انحرافات اخلاقی خود را اضطراب ناشی از همین مسئله ذکر کرده اند. اندازه و قیمت هدیه مهم نیست. در اینجا باز هم عشق حرف اول را میزند. نیاز های ضروری زندگی مانند لباس، کیف، کفش و غیره را در قالب هدیه تهیه کنید. شما که این وسایل را میخرید پس چرا نام هدیه بر آن نگذارید. کافیست کمی وقت بگذارید و لباس جدید مدرسه را برایش کادو کنید و در حضور بقیه اعضای خانواده به او هدیه کنید. کادو نکردن کودک را ناراحت می کند. با این کار شما به او یاد میدهید که چگونه به هدیه های دیگران پاسخ بدهد.

 

ميان دختر و پسر از نظر خلقت تفاوت های بسياری وجود دارد، اما اين دليل باعث نمی شود بين آن ها تبعيض گذاشت. در خانواده هايی که ميان دختر و پسر فرق می گذارند، نسبت به توانايی هاي متفاوت اين دو جنس آگاهی کمی وجود دارد. در حالی که در هر زمينه ای که پسر برتر باشد دختر نيز توانايی هايی دارد که اين جای خالی را پر می کند. اگر شناخت والدين نسبت به توانايی های دو جنس کامل باشد در هيچ خانواده ای ديگر شاهد تبعيض نخواهيم بود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما