می 27
بازدید : 1548
نظرات : بدون دیدگاه
شنا

میزان علاقه به مطالعه و یادگیری دراولین سال های زندگی و حتی قبل از ورود به مدرسه شکل می گیرد . خواندن قصه و شعر، کشیدن نقاشی و انجام هر نوع فعالیت هنری، اجتماعی، ورزش و مهارت های فردی در سنین پائین برای کودکان یک نوع آموزش محسوب می شود.   خانواده در برنامه ریزی […]

میزان علاقه به مطالعه و یادگیری دراولین سال های زندگی و حتی قبل از ورود به مدرسه شکل می گیرد . خواندن قصه و شعر، کشیدن نقاشی و انجام هر نوع فعالیت هنری، اجتماعی، ورزش و مهارت های فردی در سنین پائین برای کودکان یک نوع آموزش محسوب می شود.

 

خانواده در برنامه ریزی و ایجاد علاقه به مطالعه در فرزندان نقش مهمی را ایفا می کند و شناخت دقیق نسبت به فرزندان و شناسایی نیازهای اساسی آن ها می توانند کمک موثری بر روند رشد ذهنی و تحصیلی آن ها داشته باشند. شنا، ورزش بسیار مفیدی برای کودکان است. علاوه بر اینکه آمادگی قلبی- عروقی آن ها را بالا می برد. به کودکان کوچک تر کمک می کند که بتوانند تعادلشان را حفظ کنند. راه رفتن در آب باعث تقویت عضلات پاها می شود.

 

از سوی دیگر، شنا حس اعتماد به نفس و استقلال به کودکان می دهد؛ به نحوی که می توانند به توانایی های خود اکتفا کنند. شنا موجب افزایش هوش، تمركز حواس، هوشیاری و پیشرفت در روابط اجتماعی آینده آن ها می شود. شنا هم از نظر حسی و هم از نظر فیزیكی تأثیر مثبت بر روح و روان افراد می گذارد.

 

کودکان کاملاً انعطاف پذیر ند اما اغلب هنگامی که بزرگ می شوند این قابلیت را از دست می دهند. لازمۀ ورزش تیر اندازی داشتن بدن منعطف و عضلاتی قدرتمند است. تیراندازی یعنی اصابت به یک هدف خاص. تعيين هدف و دستيابی به آن در کسب پتانسيل نهايی فرد و مهمتر از آن ايجاد حس مثبت و اعتماد به نفس اهميت بسزايی دارد.

 

فرد با پرداختن به ورزش تیراندازی و با انجام حتی یک شلیک تیر بسیاری از فشار های روانی خود را می تواند تخلیه نماید. بدین خاطر گسترش ورزش تیراندازی می تواند بسیاری از فشار ها ی روحی و روانی انسان ها را تخلیه و به آن ها آرامش دهد

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما