می 28
بازدید : 2333
نظرات : بدون دیدگاه
روزۀ کله گنجشکی

روزه کله گنجشکی (روزۀ آموزشی) مخصوص کودکان تا قبل از سن تکلیف است , برای آماده سازی کودک و آشنای کودک با آداب روزه داری میباشد. روزه کله گنجشکی بدین گونه است که پس از نماز صبح تا بعد از نماز ظهر نباید چیزی خورد و در زمان اذان دوباره چیزی خورده و مینوشیم تا […]

روزه کله گنجشکی (روزۀ آموزشی) مخصوص کودکان تا قبل از سن تکلیف است , برای آماده سازی کودک و آشنای کودک با آداب روزه داری میباشد. روزه کله گنجشکی بدین گونه است که پس از نماز صبح تا بعد از نماز ظهر نباید چیزی خورد و در زمان اذان دوباره چیزی خورده و مینوشیم تا بعد از اذان مغرب سعی کنید کودکان را تشویق کنید برای روزه داری از نوع کله گنجشکی و به آنها گوشزد کنید که در موقع روزه داری حرف بد نزنند و کار های نادرست انجام ندهند و… بدین دلیل است که روزه داری گامی مؤثر در روند تربیت فرزندان است. اگر مشکلاتی تربیتی در زمینه های مختلف کودکان وجود دارد میتوان فرصت ماه رمضان را غنیمت شمرد.

 

والدین از ابراز سختی روزه، تشنگی و ضعف و… در مقابل کودک بپرهیزند و با دادن اطلاعاتی مفید، کودک را تشویق به گرفتن روزه های چند ساعته یا روزه ی کله گنجشکی کنند. تشویق کودک او را به روزه گرفتن مشتاق می کند و همین که می تواند رفتار بزرگترها را تقلید کند، احساس بزرگی و استقلال می کند. و همه ی کودکان این حس را دوست دارند و اگر با شوق معنوی و اعتقادی هم همراه شود، نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.

 

دختر یا پسر که بعد از سن بلوغ باید اعمال را مرتب انجام دهد، نمی تواند یک روزه خودش را تغییر دهد و مثلا یک دفعه بدون تمرین قبلی، سی روز روزه بگیرد. باید فرزندانمان را قبل از سن بلوغ برای انجام این اعمال آماده کنیم تا بعدا مجبور نشویم با خیلی از مشکلات دست و پنجه نرم کنیم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما