می 30
بازدید : 1687
نظرات : بدون دیدگاه
اخلاق روزه داری

خود الگوی معنوی روزه گرفتن باشید. روزه گرفتن باید بر اخلاق ما نیز مؤثر باشد. بهترین مشوق برای روزه داری کودکان، لطافت و محبت بیشتر والدینشان در زمان روزه داری به آن هاست. والدین گاهی با برخوردهای نامناسب، کودکان را نسبت به روزه دچار احساس منفی می کنند.   مثلاً اگر والدین به خاطر استراحت […]

خود الگوی معنوی روزه گرفتن باشید. روزه گرفتن باید بر اخلاق ما نیز مؤثر باشد. بهترین مشوق برای روزه داری کودکان، لطافت و محبت بیشتر والدینشان در زمان روزه داری به آن هاست. والدین گاهی با برخوردهای نامناسب، کودکان را نسبت به روزه دچار احساس منفی می کنند.

 

مثلاً اگر والدین به خاطر استراحت خود در زمان روزه داری با تندخویی مانع بازی کودک شوند یا اگر به صورت افراطی و با برخورد نامناسب او را از خوردن و آشامیدن منع نمایند، باعث ایجاد دیدگاهی منفی نسبت به این ماه مبارک در آن ها خواهد شد. هنگامي كه فضاي خانواده در ماه رمضان همراه با دعا و نيايش باشد، فرزندان نیز به صورت ناخودآگاه احساس می‌كنند كه روزه تنها بعد جسمانی نبوده و بعد روحانی نيز دارد كه همين امر در تربيت آنان نقش بسزايی دارد.

 

چرا که نه تنها تغییر منفی در اخلاق والدین خود مشاهده نکرده اند بلکه میزان محبت و توجه آن ها نیز افزایش پیدا کرده است. خوش اخلاقی در تمامی بازه های زمانی زندگی امری مهم است. زیرا بر روح و آینده و تصمیمات افراد اثر گذار است.

 

  • توجه:

این ماه درسی بزرگ برای والدین است که در شرایط سخت جسمی، گرسنگی و تشنگی باز هم تربیت و آموزش اخلاق به فرزندان را واجب و مهم بدانند. خدای متعال این فرصت را به من و شما داده که در این ماه، چنین امکانی را برای خودسازی پیدا کنیم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما