می 31
بازدید : 1328
نظرات : بدون دیدگاه
سحرهای رمضان

از تمایل کودکان برای سحرخیزی استقبال نمایید… بیدار شدن در موقع سحر برای کودکان جذاب است حتی اگر در سنین کم مثلاً پنج سالگی قرار دارد، پس زمانی که درخواست می کند او را برای سحر بیدار نمایید، باید امکان این تجربه را برای وی فراهم کنید. برخاستن برای سحر علاوه بر آشنایی کودک با […]

از تمایل کودکان برای سحرخیزی استقبال نمایید…

بیدار شدن در موقع سحر برای کودکان جذاب است حتی اگر در سنین کم مثلاً پنج سالگی قرار دارد، پس زمانی که درخواست می کند او را برای سحر بیدار نمایید، باید امکان این تجربه را برای وی فراهم کنید. برخاستن برای سحر علاوه بر آشنایی کودک با حال و هوای ماه مبارک رمضان باعث آمادگی اش برای سال های بعد خواهد شد.

 

کنجکاوی آن ها باعث بیدار شدن خودجوش در اولین سحرهای ماه رمضان می شود، کنجکاوی درباره اتفاقاتی است که در این زمان می افتد. حالا اگر برنامه شما برای سحرها جذاب نباشد، فرزندتان ترجیح خواهد داد که سحرهای بعدی را در رختخواب به صبح برساند.

 

در چند روز اول، هر سحری که فرزندتان بیدار می شود در همان روز به او جایزه کوچکی بدهید و به تدریج فاصله بین جایزه ها را به چند روز یکبار برسانید. یا قلکی به او بدهید و به او بگویید که به ازای هر سحری که بیدار بشود شما مبلغی به او خواهید داد و او این اجازه را دارد که در روز عید فطر این قلک را بشکند و با پولی که جمع شده است هر چیزی که دوست داشته باشد بخرد.

 

فقط یادتان باشد که در روزهایی که او بیدار نمی شود تسلیم اخم و قهرش نشوید و گرفتن جایزه را به بیدار شدن او در سحر معطوف کنید. همچنین حتی اگر خسته و خواب آلوده هستید سحرها جلوی فرزندتان با انرژی ظاهر بشوید.

 

هر رفتاری به انگیزه نیاز دارد. بنابراین کم شدن تمایل بچه ها برای سحر بیداری هم به افت انگیزه آن ها برمی گردد. باید صبور باشید و حاضر باشید که سختی بیدار کردن فرزندتان و جذابیت دادن به سحرها را به جان بخرید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما