ژوئن 1
بازدید : 1137
نظرات : بدون دیدگاه
موجهای منفی

در برابر موج های منفی از کودک خود دفاع کنید…   متاسفانه برخی افراد با لحنی دلسوزانه و ترحم برانگیز به کودک روزه دار عباراتی نامناسب می گویند، مانند: «روزه، برای تو خیلی زود است و …» در این مواقع والدین باید با قاطعیت از فرزند خود حمایت و با آرامش و بیانی ساده از […]

در برابر موج های منفی از کودک خود دفاع کنید…

 

متاسفانه برخی افراد با لحنی دلسوزانه و ترحم برانگیز به کودک روزه دار عباراتی نامناسب می گویند، مانند: «روزه، برای تو خیلی زود است و …» در این مواقع والدین باید با قاطعیت از فرزند خود حمایت و با آرامش و بیانی ساده از او دفاع کنند.

 

در آموزه های دینی ما نیز به دفعات بر تشویق کودکان به ویژه در امور دینی تأکید شده است. اگر می خواهید اشتیاق به انجام کاری را در کودک خود ایجاد کنید، کاری کنید که که آن کار از نظر او تجربه ای موفق و لذت بخش باشد تحسین و تشویق یکی از راه های ایجاد احساس لذت بخش در کودک است.

 

کودکان باید با نشاط و سرزندگی توسط والدین با عبادات و تکالیف دینی آشنا شوند تا در سن بلوغ به انجام آن رغبت داشته باشد. درغیر اینصورت روزه‌ داری و نماز خواندن در سن بلوغ برای آنها دشوار است.

 

والدین نباید تکالیف دینی را یکباره به کودک بگویند چون تکالیف سخت و مشقت آور به شدت از روحیه دینداری و دین باوری کودک می‌کاهد. پسران بعداز ۱۵ سال و دختران بعداز ۹ سال قمری به تکلیف میرسند اما نباید آموزش تکالیف دینی را به کودکان تا سن بلوغ به تاخیر انداخت.کودکان ظرفیت آن را دارند که بتوانند تحت تربیت دینی قرار بگیرند و مطالب دینی را در حد فهم خود درک کنند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما