ژوئن 3
بازدید : 800
نظرات : بدون دیدگاه
اولین تجربه

اولین تجارب روزه گرفتن را به یادماندنی و جذاب کنید:   اولین تجربۀ روزه گرفتن از مهمترین تجارب کودکان و نوجوانان است. آگاهی از برخی مسائل باعث انس گرفتن بهتر کودک با روزه می شود. پس بکوشید اولین تجربه روزه را جذاب نمایید. از آنجایی که کودکان دوست دارند رفتار والدین را تقلید کنند و […]

اولین تجارب روزه گرفتن را به یادماندنی و جذاب کنید:

 

اولین تجربۀ روزه گرفتن از مهمترین تجارب کودکان و نوجوانان است. آگاهی از برخی مسائل باعث انس گرفتن بهتر کودک با روزه می شود. پس بکوشید اولین تجربه روزه را جذاب نمایید. از آنجایی که کودکان دوست دارند رفتار والدین را تقلید کنند و با اینکار احساس بزرگی و استقلال می کنند، پس والدین میتوانند با الگوی مناسب شدن کودکان را به روزه گرفتن تشویق کنند. این تشویق اگر با شوق معنوی و اعتقادی هم همراه شود نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.

 

برای تشویق او به شروع تمرین عملی روزه گرفتن نیز شور و شوق خود را به شروع ماه مبارک و اوقات افطار ابراز کنیم. او را گاهی در وقت سحر بیدار کنیم. در کنار کتاب‏های غیرمذهبی، گاهی برای او کتب داستان دینی بخریم. برای تقویت گرایشات مذهبی به ویژه در ماه مبارک، او را همراه خود به مجالس مذهبی، مساجد، مراسم نماز جماعت، مراسم تفسیر و ختم قرآن یا مهم‌تر آن‌ که کودک را به همراه خود به مراسم افطار که بیشتر از سوی اقوام برگزار می‌شود، ببریم.

 

در این نوع مهمانی‌ها کودک بیشتر با همسالان روزه‌دار که از خویشاوندان هستند، مجاورت دارد، بعد هیجانی و عاطفی او تحریک شده و گرایش او به تکالیف دینی بیشتر می‌شود.

 

  • توجه:

سعی کنید برای هر روز، روزه داری او هدیه ای در نظر بگیرید. در برخی از روزها نیز از دادن هدیه خودداری کنید و با این کار به فرزند خود نشان دهید که همیشه عمل او با پاداش فوری مواجه نیست امکان دارد در آینده پاداشی بهتر برای او در نظر گرفته شود…

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما