ژوئن 3
بازدید : 821
عکس : محمدخانی - کودک پرس
نظرات : بدون دیدگاه
خط امام (ره)

معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای این انقلاب و نقش بی‌بدیل رهبری امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی از مسائلی است که باید کودکان و نوجوانان با آن آشنا شوند. کودکان و نوجوانان امروز جامعه ما باید بدانند کودکان و نوجوانان و جوانان نسل قبل از خود چه نقشی در پیروزی انقلاب داشتند. بسیاری از نوجوانان […]

معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای این انقلاب و نقش بی‌بدیل رهبری امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی از مسائلی است که باید کودکان و نوجوانان با آن آشنا شوند. کودکان و نوجوانان امروز جامعه ما باید بدانند کودکان و نوجوانان و جوانان نسل قبل از خود چه نقشی در پیروزی انقلاب داشتند. بسیاری از نوجوانان و جوانان دوران پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر نقش مهمی که در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند در دوران جنگ تحمیلی نیز توانستند با دفاع از کشور نقش خود را به‌ خوبی ایفا کنند.

 

می‌طلبد ایثارگری‌های نسل قبل انقلاب را به نسل کودک و نوجوان و جوان امروز که دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند بیان شود تا این نسل نیز از نسل اول انقلاب در دفاع از آرمان‌های انقلاب الگو گیری کنند. در حال حاضر ما شاهد هستیم هر روز به تعداد طرفداران قطب جمهوری اسلامی که مردم هستند افزوده می‌شود و این در حالی است که از طرفداران قطب استکبار به سرکردگی آمریکا که دولت‌ها هستند روزبه روز کاسته می‌شود.

 

برنامه‌ریزی برای سوق دادن نوجوانان و جوانان به‌ سمت الگوهای اسلامی و ایرانی، تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی، ارتقا‌ آگاهی کودکان و نوجوان و آشنایی با اصول تغییر ناپذیر انقلاب اسلامی را باید از مهمترین برنامه‌ های آموزش و پرورش و حتی والدین باشد.

 

بسیاری از سربازان امام خمینی(ره) در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از بین جوانان و نوجوانان بودند و این قشر در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با پیروی از ولایت فقیه نقش خود در پیروزی انقلاب اسلامی را به ‌نحو مطلوب ایفا کر‌دند. تأثیرگذاری این رویکرد با مشارکت تشکل‌های مردمی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و مثبت ارزیابی شده و ادامه خواهد داشت. تلاش کنید نسل کودک و نوجوان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا سازید و محصولات ویژه‌ای با توجه به نیاز آن‌ها تولید کنید.

 

۱۴ خرداد یوم الله انقلاب اسلامی و جهان اسلام است و روزی برای بازخوانی حقیقی ابعاد انقلاب است تا به ما کمک کند که نقاط ضعف و قوت و آسیب‌ها و دیگر مسائل را به خوبی بشناسیم. در مقابل حوادث، بحران‌ها و مسائل بزرگ و حساس پیش‌رو تنها با محوریت ولایت فقیه می‌توان مقتدرانه ایستاد.

 

باید تلاش شود که در روزهای 14 و 15 خرداد برنامه‌هایی مناسب برگزار شود و اهداف و آرمان‌ها به خوبی منتقل شود. از جمله برنامه‌های این ایام می‌توان به ایجاد غرفه‌ای با موضوع امام (ره) و برپایی نمایشگاه عکس، کتب و عرضه تولیدات فرهنگی در فضای نمایشگاه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد. آشنایی با آرمان های شهدا و اندیشه های معمار کبیر انقلاب یکی از مسئولیت های خطیری است که بر عهده ماست و در این راستا بیش از پیش باید تلاش و کوشش شود تا ترفندهای دشمنان در کشور عملی نگردد.

.

نقش نوجوان از دیدگاه امام خمینی (ره) :

«در پیروزی انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان نقش اساسی و تعیین کننده را داشتند و محصلین مدارس در جمع انبوه ملت ما و در راهپیمایی های چند میلیونی و حوادث خونین انقلاب حضور فعال خود را به اثبات رساند. نسل ما رسالت خود را چه در دوران انقلاب وچه در حوادث دشوار  پس از ان به انجام رساند… ان روزی که دشمنان انقلاب و منافقین در سراسر کشور دست به اشوب و فتنه انگیزی زدند و همچنین در دورانی که جنگ از سوی دشمن متجاوز وبا حمایت قدرتهای بزرگ بین المللی وبه ما تحمیل شد باز نقش جوانان در دفاع از آرمان های انقلاب یک نقش درشان برجسته بود…. اینده متعلق به شماست وباید خود را از لحاف فکری روحی و ایمانی و جسمی برای مقابله با دشمنان جهانی این انقلاب مقدس را بسازید تا بتوانید خود ملت کشور و انقلاب اسلامی را در سطح شایسته ای قراردهید و انشا الله بر جوانان و نوجوانان عالم الگویی شوید».

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما