ژوئن 7
بازدید : 1077
نظرات : بدون دیدگاه
بهار قرآن

رمضان، زمانی برای انس حقیقی و واقعی با قرآن . انسان بیشتر عادت زندگی خود را در دوران کودکی کسب می‌کند و سازگاری با محیط را فرا می‌گیرد لذا باید کودکان را از کودکی با قرآن مانوس کرد. فرزندان خود را در خردسالی به فراگرفتن آداب و آیین ما تشویق کن تا در بزرگسالی روشنایی […]

رمضان، زمانی برای انس حقیقی و واقعی با قرآن .

انسان بیشتر عادت زندگی خود را در دوران کودکی کسب می‌کند و سازگاری با محیط را فرا می‌گیرد لذا باید کودکان را از کودکی با قرآن مانوس کرد. فرزندان خود را در خردسالی به فراگرفتن آداب و آیین ما تشویق کن تا در بزرگسالی روشنایی چشم تو باشد، آدابی که طفل در خردسالی فراهم می‌آورد هم چون نقشی است که در سنگ پایدار می‌ماند. این آداب چون گنجینه‌هایی هستند که همواره رشد و فزونی می‌یابد و دست حادثه نمی‌تواند در آن دگرگونی ایجاد کند.

 

  • چند راهکار:

۱ـ تلاوتی را برگزیند که کودک به آسانی جذب آن شود؛ به‌طوری‌که مخارج حروف برای او کاملا واضح بوده و کودک آن را درست حفظ کند.

۲ـ در هنگام تلاوت قرآن، معانی آیات را به او توضیح بدهید و اندکی تفسیر آن به صورت روان و ساده برای او بگویید.

۳ـ سیستمی را به شکل اسباب‌ بازی یا گوشی همراهت برای ضبط صدای کودک تهیه کنید و صدای کودک را هنگام قرائت در آن ضبط کنید و اجازه بده او صدایش را بشنود؛ چون کودک صدای خودش را خیلی دوست دارد؛ همین مسئله او را در حفظ قرآن کمک می‌کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما