ژوئن 8
بازدید : 951
نظرات : بدون دیدگاه
رمضان و مسجد

کودکان را تشویق کنید تا وسایل خود را جمع کنند تا با هم به مسجد بروید. تشویق آن ها به گستردن و جمع کردن جانماز و حتی گستراندن زیر انداز برای صرف افطار، راه های کوچکی برای تقویت این جذابیت است و می تواند آموزنده هم باشد. در حقیقت این فعالیت ها ماه مبارک رمضان […]

کودکان را تشویق کنید تا وسایل خود را جمع کنند تا با هم به مسجد بروید. تشویق آن ها به گستردن و جمع کردن جانماز و حتی گستراندن زیر انداز برای صرف افطار، راه های کوچکی برای تقویت این جذابیت است و می تواند آموزنده هم باشد. در حقیقت این فعالیت ها ماه مبارک رمضان را هر چه بیشتر ملموس و محسوس می کند.

 

اگر ممکن است، تلاش کنید تا با خانواده هایی که کودکان هم سن و سال فرزند شما دارند دور هم جمع شوید. این کار را می توانید در مسجد یا در خانه به شکل دوره ای انجام دهید. به نوبت داستان هایی درباره اهل بیت (ع)  و قرآنی بگویید. هیچ زمانی همچون رمضان زمان مناسبی برای بیان سیره پیامبر خدا و اهل بیت عصمت و طهارت و تعهد ایشان نسبت به دین کامل ایشان یعنی اسلام نیست.

 

در طول ماه مبارک رمضان باید مراعات حال جماعت شود، اگر می خواهیم که مردم از مسجد دلزده نشوند و به ویژه کودکان و نوجوانان در مسجد حضور یابند باید مراعات حالشان شود، کودک و نوجوان را باید در مسجد تکریم کرد و حتی به خاطر رفت و آمد او به مسجد باید تشویق اش کرد.

 

متأسفانه پدران در رفتن به مسجد و ارتباط با مسجد رفتارشان فردی است، یعنی کم‌تر اعضای خانواده را دعوت می‌کنند، مثلاً کمتر آقا پسرهای خودشان را به مسجد می‌برند، در حالی که زمانی کودک حضور در مسجد را می‌طلبد، وقتی سه یا چهار ساله می‌شود، عطش حضور در مسجد دارد، اما اینکه بچه بزرگ شود و فشار بیاوریم که به مسجد برود، آن زمان به راحتی وارد مسجد نمی‌شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما