ژوئن 11
بازدید : 3442
نظرات : بدون دیدگاه
حجاب یعنی زیبایی

«حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد.» امام صادق (ع)   دختر از سنین کودکی به زیبایی علاقه نشان می دهند و همراه دوست دارند که زیبا دیده شوند. همزمان با تکلیف دختران، بلوغ جسمانی هم اتفاق می افتد. این امر او را درگیر ظاهرش خواهد کرد. بر این اساس او بیشتر […]

«حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد.» امام صادق (ع)

 

دختر از سنین کودکی به زیبایی علاقه نشان می دهند و همراه دوست دارند که زیبا دیده شوند. همزمان با تکلیف دختران، بلوغ جسمانی هم اتفاق می افتد. این امر او را درگیر ظاهرش خواهد کرد. بر این اساس او بیشتر از گذشته به فکر نمایاندن زیبایی ها و پوشاندن بدشکلی های موقتی اش خواهد افتاد.

 

والدین آگاه باید با تهیه لباس های زیبا و شاد و متفاوت با رنگ های متنوع و استفاده ازخلاقیت، میل به آراسته بودن او را درک کنند به طوری که موجبات محدودیت او را فراهم نکنند و آزادی و شور و شوق کودکی او را مدنظر قرار دهند. مثلا از انواع چادرهای رنگی آذین شده با تور و روبان یا مانتو های زیبا با دکمه های رنگارنگ استفاده کنند تا دختر بداند، حجاب زیبایی های او را کم نکرده است.

 

می توانید برای انتخاب رنگ لباس و یا چادر، از او نظر خواهی کنید. دختر بچه ها لباس های چین دار و دنباله دار را بسیار دوست دارند. سعی کنید در حجاب و پوشش آنچه را که او دوست دارد انجام دهید و تنها شرط شما، پوشش اسلامی باشد. یعنی اگر لباسی را انتخاب کرد که مناسب نبود و یا پوشش کامل نداشت او را منع نکنید بلکه برای او روشن کنید که این لباس را به شرط پوشیدن در خانه برای تو میخرم. این کار کودک را با حریم ها و محرم و نامحرم نیز آشنا می کند. چون او مطئناً از شما علت این محدویت را می پرسد.

 

پس سلیقه خود را به هیچ عنوان بر فرزندتان تحمیل نکنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما