ژوئن 12
بازدید : 1388
نظرات : بدون دیدگاه
هدیۀ حجاب

«پند دهى بهترين هديه است.» امام على (ع) به کودک هدیۀ حجاب بدهید. یکی از روش های تشویق، دادن پاداش است به طوری که روانشناسان بر این باورند که تقویت های بیرونی مانند جایزه موجب ایجاد تقویت های درونی مانند میل به داشتن حجاب خواهد شد. بر این اساس برای رعایت حجاب فرزندتان هدیه های […]

«پند دهى بهترين هديه است.» امام على (ع)
به کودک هدیۀ حجاب بدهید. یکی از روش های تشویق، دادن پاداش است به طوری که روانشناسان بر این باورند که تقویت های بیرونی مانند جایزه موجب ایجاد تقویت های درونی مانند میل به داشتن حجاب خواهد شد. بر این اساس برای رعایت حجاب فرزندتان هدیه های هر چند کوچک اما مستمر تهیه کنید.

 

از دوستان و اقوام خود بخواهید به حجاب او توجه کنند و او را تحسین کنند. گاه به او هدیه ای دهند حتی شما میتوانید هدیه ای تهیه کرده و آن را به پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، خاله و غیره بدهید تا آن ها هدیه را به کودک بدهند. این کار علاوه بر تشویق در وجود او حس علاقه به خانواده و دوری از تمایل به خارج از خانواده راا ایجاد می کند.

 

و نیز از اطرافیان بخواهید برابر همه فامیل به او احترام بخصوصی بگذارند و در برابر همه مخصوصا کسی که حجاب را رعایت نمی کند او را تکریم کرده و ترجیح دهند. به این صورت کودک می فهمد که همگان برای حجاب او ارزش قائل هستند نه فقط پدر و مادر.

 

به این ترتیب کودک اعتماد به نفس بالایی کسب کرده و می فهمد که با حجابش برای همه عزیز است و با این اعتماد به نفس راه درست را از نادرست تشخیص داده و حجاب را انتخاب می کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما