جولای 16
بازدید : 1468
نظرات : بدون دیدگاه
قتل جنین…

و از بیم تنگدستى فرزندان خود را نكشید. ماییم كه به آن ها و شما روزى مى‏بخشیم. آرى، كشتن آنان همواره خطایى بزرگ است.» (الإسراء: 31)   به نقل از اسحاق بن عمّار : به امام كاظم (ع) عرض كردم : زنى از ترس حاملگى، براى سقط جنين خود دارو مى خورد. حضرت فرمود: جايز […]

و از بیم تنگدستى فرزندان خود را نكشید. ماییم كه به آن ها و شما روزى مى‏بخشیم. آرى، كشتن آنان همواره خطایى بزرگ است.» (الإسراء: 31)

 

به نقل از اسحاق بن عمّار : به امام كاظم (ع) عرض كردم : زنى از ترس حاملگى، براى سقط جنين خود دارو مى خورد. حضرت فرمود: جايز نيست. عرض كردم: هنوز در مرحله نطفه است. فرمود: نخستين چيزى كه آفريده مى شود نطفه است.

 

از جمله عواملی که باعث می‌شود پدر و مادر مرتکب عمل زشت سقط جنین شوند می‌توان به ترس از مسائل اقتصادی خانواده، ترس از مسائل اقتصادی فرزند، ترس از آینده اقتصادی فرزند و ترس از عاقبت به خیر نشدن فرزند اشاره کرد. متأسفانه این روزها مادران زیادی هستند که بدون توجه به خواست و اراده الهی مبادرت به سقط جنین و قتل فرزندان خود می‌کنند. عده‌ای که بچه‌دار شدن و یا تعدد فرزندان را بی‌فرهنگی و به اصطلاح عامیانه «بی‌کلاسی» برای خود می‌دانند و در صورت باردار شدن اقدام به سقط جنین می‌کنند و در بسیاری از این موارد زن و شوهر هم عقیده هستند.

 

آری صحبت ما در مورد پدیده شوم سقط جنین است که در اسلام حرام شمرده شده و از گناهان کبیره است، کسی‌که سقط جنین می‌کند یک انسان را کشته است، و کسی که انسانی را بکشد نامش «قاتل» می‌شود. خداوند متعال قتل نفس را مذموم و حرام شمرده است.حال یک فرد بالغ را به قتل برسانی یا یک نوزاد که در شکم است. سقط جنین چه مشروع و چه غیرمشروع حرام است مگر در مواردی که پزشک سلامتی مادر را در خطر ببینید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما