جولای 24
بازدید : 1219
نظرات : بدون دیدگاه
ناسازگاری و رنج

رفتار های ناسازگارانه، رفتارهایی هستند که با نظر پدر و مادر، اطرافیان و جامعه سازگاری ندارد رفتار فرزندان ناسازگار احساس بسیار بدی را در اطرافیان ایجاد می کند و با واکنش های ناخوشایندی از سوی دیگران مواجه می شوند.   خصوصیات رفتاری: 1- رفتارهای منفی و نابهنجار از آن ها زیاد دیده می شود. 2- […]

رفتار های ناسازگارانه، رفتارهایی هستند که با نظر پدر و مادر، اطرافیان و جامعه سازگاری ندارد رفتار فرزندان ناسازگار احساس بسیار بدی را در اطرافیان ایجاد می کند و با واکنش های ناخوشایندی از سوی دیگران مواجه می شوند.

 

خصوصیات رفتاری:
1- رفتارهای منفی و نابهنجار از آن ها زیاد دیده می شود.
2- از قوانین روزمره سرپیچی می کنند.
3- زود قهر می کنند و قشقرق به راه می اندازند.
4- با بزرگترها بیش از حد بحث و جدل می کنند.
5- دیگران را در امور مقصر می دانند و از آزار و اذیت و ناسزا گویی به آنان دریغ ندارند.
6- عصبانی و زود رنج اند.
7- رفتارهای خشونت آمیز دارند و پرخاشگر ند.
8- کینه توز و انتقام گیرنده اند.

 

روش ها:
1- اگر خود تحت فشار های روانی ناشی از زندگی و کار قرار داریم و نمی توانیم رفتار و گفتار خود را کنترل کنیم، بهتر است قبل از انجام هر کاری در مورد فرزند به فکر روشی برای کنترل فشار های خود باشیم که اگر والدین بتوانند برخی رفتارهای خود را تغییر دهند فرمانبری کودک بیشتر خواهد شد.

 

2- افکار غلط و انحرافی درباره ی فرزند خود نداشته باشیم. مثلاً فرزندم این کار را می کند تا حرص مرا در بیاورد یا «او باعث تمام مشکلات در خانه است» چنین افکاری زمینه بوجود آمدن احساس بسیار بد را نسبت به فرزند مهیا می کند و یقیناً بر رفتارها و او اثر منفی می گذارد.

 

3- از ارائه دستورات مبهم، کلی و تکراری اجتناب کنیم، مثلاً به جای این که بگوییم «خودت را جمع و جور کن» شفاف و مشخص بگوییم که از او چه می خواهیم مثلاً «دوست دارم تا 10 دقیقه دیگر دفتر و کتاب هایت را از وسط اتاق جمع کنی».

 

4- با مشارکت فرزندمان لیستی از مهم ترین قوانین در خانه به ترتیب اهمیت و همراه با روش انجام دقیق آن ها تهیه کرده و پس از مشخص کردن نوع محرومیت برای انجام ندادنشان با قاطعیت اجرا کنیم

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما