جولای 24
بازدید : 846
نظرات : بدون دیدگاه
تا دو سالگی

تغذیه از اموری به‌شمار می‌رود که مورد توجه ویژه قرآن کریم است. خوراکی‌های گوناگون در کنار تأمین نیاز غذایی بدن، به‌دلیل برخورداری از خواص متفاوت، در درمان و پیشگیری از امراض نیز نقش دارند. در روایات اسلامی از شیر به‌عنوان عامل درمان و شفا تعبیر شده است و علم پزشکی نیز بر این خاصیت تأکید […]

تغذیه از اموری به‌شمار می‌رود که مورد توجه ویژه قرآن کریم است. خوراکی‌های گوناگون در کنار تأمین نیاز غذایی بدن، به‌دلیل برخورداری از خواص متفاوت، در درمان و پیشگیری از امراض نیز نقش دارند. در روایات اسلامی از شیر به‌عنوان عامل درمان و شفا تعبیر شده است و علم پزشکی نیز بر این خاصیت تأکید دارد.

 

انواع ویتامین ‌ها، آب، مواد ازت‌دار، چربی، قند، مواد معدنی و فلزاتی مانند سدیم، منیزیم، روی، منگنز، مس، آهن و شبه فلزات مانند فلور، کلر، ید، گوگرد، فسفر، برم و… در شیر موجود است و حدود نوزده آنزیم، اکسیژن و نیتروژن، دی‌اکسیدکربن و اسید سیتریک، الکل و آلوئید هم در شیر وجود دارد.

 

اشاره قرآن به شیر دادن به کودک توسط مادر و سفارش به رعایت حقوق مادر و کودک گویای توجه ویژه آن به بحث تغذیه به خصوص در دوران کودکی است و امروزه با پیشرفت دانش ‌ها و کشف ویژگی‌های منحصر به فرد شیر مادر، سر این تاکید روشن شده است.

 

این اشاره صریح قرآن کریم به عدد ۲ سال یکی از بزرگ‌ترین اعجاز قرآن در ۱۴ قرن پیش می‌باشد، زیرا تحقیقات، ثابت کرده‌اند که بیشترین فواید شیردهی برای نوزاد، از شیردهی به مدت ۲ سال تمام حاصل می‌گردد. شروع تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت اول بعد از تولد، تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول و تداوم آن تا ۲ سالگی ضامن سلامت مادر و کودک است

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما