آگوست 3
بازدید : 1467
نظرات : بدون دیدگاه
تأثیر سخن

کلیم بن عمران می‌گوید: به امـام رضـا (ع) گفتم: از خدا بخواه به تو فرزندی‌ دهد‌. حضرت‌ فرمود: من صاحب یک فرزند می‌شوم و او وارثم خواهد شد. هنگامی‌ که‌ امام جواد(ع) به دنیا آمد، حضرت رضا(ع) به اصحابش فرمود: فرزندی بـه دنـیا آمد که شبیه‌ موسی‌ بن‌ عمران شکافنده دریاست و مانند عیسی‌بن مریم […]

کلیم بن عمران می‌گوید: به امـام رضـا (ع) گفتم: از خدا بخواه به تو فرزندی‌ دهد‌. حضرت‌ فرمود: من صاحب یک فرزند می‌شوم و او وارثم خواهد شد. هنگامی‌ که‌ امام جواد(ع) به دنیا آمد، حضرت رضا(ع) به اصحابش فرمود: فرزندی بـه دنـیا آمد که شبیه‌ موسی‌ بن‌ عمران شکافنده دریاست و مانند عیسی‌بن مریم مادرش پاک و مطهر است. راوی در‌ ادامه‌ می‌گوید‌: حضرت در تمام طول شب با او صحبت می‌کرد‌.

 

شیوه‌ای که با کودکان حرف می‌زنیم تاثیر عمیقی بر آموزش و توانایی گوش دادن آنها بر ما می‌گذارد. ما همیشه در حال ارایه الگویی برای رفتار و عمل کودکان هستیم. شیوه‌ای که ما با آن ها حرف می‌زنیم نیز بر مبنای عمل و رفتار است. الگویی که ما در حرف زدن با کودکان ارایه می‌دهیم به آن ها می‌آموزد که چگونه باید در مقابل به ما پاسخ بدهند.

 

صدا کردن نام کودک توجه او را به حرف‌های شما جلب می‌کند. کودکان خردسال اغلب به زمان‌هایی محدود توجه دارند بنابراین برای جلب توجه باید مدام نامش را صدا کنید. با کودک ارتباط چشمی برقرار کنید. تاثیر واژه‌ها را زمانی بهتر احساس می‌کنید که کودک را در محیطی آرام قرار دهید و به چشم هایش نگاه کنید و با آرامش با او حرف بزنید. غر نزنید و بهانه نگیرید. به جای اینکه ابتدا روی ناکامی‌ها و ناتوانی‌های کودک تاکید کنید و مرتب از او بهانه جویی کنید که درست رفتار نمی‌کند روی نکات مثبت رفتاری او توجه کنید و درباره آن ها بیشتر حرف بزنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما