سپتامبر 17
نویسنده : وحید مهری
بازدید : 1373
نظرات : بدون دیدگاه
آسیب های اشتغال مادران

مادر و پدر دو ستون خانواده هستند که قوام و دوام خانواده و آرامش فرزندان به هردو وابسته است، حالا اگر هر دو به کار بیرون منزل بپردازند، ستون خانواده بهم می ریزد. زن گل بهاری است و تحمل کار سخت مردانه را ندارد. مادر و پدر دو ستون خانواده هستند که قوام و دوام […]

مادر و پدر دو ستون خانواده هستند که قوام و دوام خانواده و آرامش فرزندان به هردو وابسته است، حالا اگر هر دو به کار بیرون منزل بپردازند، ستون خانواده بهم می ریزد. زن گل بهاری است و تحمل کار سخت مردانه را ندارد. مادر و پدر دو ستون خانواده هستند که قوام و دوام خانواده و آرامش فرزندان به هردو وابسته است، حالا اگر هردو به کار بیرون منزل بپردازند، ستون خانواده بهم می ریزد.
.
خانه داری و تربیت فرزندان مهمترین شغل زندگی است، این شغل نیاز به وقت گذاشتن دارد، مادران خانه دار بهتر می توانند در این زمینه عمل کنند. زنان شاغل در بیرون خانه، واقعا نمی رسند و ناچارا کوتاهی هایی در خانه داری و تربیت فرزندان صورت می گیرد.
.
در بحث اشتغال زنان باید به این نکته توجه داشت که نباید از الگوهای غربی کُپی کرد چرا که این الگو نه تنها به نفع زنان آن ها نبوده بلکه به نفع ما نیز نخواهد بود و اشتغال بیرونی زنان باتوجه به قانون کار فعلی در حقیقت یک بار مضاعفی را بر دوش زنان می گذارد و نه تنها کمکی به زنان نمی‌کند بلکه ضایع کردن حقی از حقوق زنان است.
.
باید دقت کنیم که:
اشتغال‌زایی به طوری که زن با وجود  کودک ۶ ماه به دنبال مهد کودک برای فرزند خود باشد ظلم مضاعف به مادر و به کودک است، اما اگر  مرخصی زایمان مادران شاغل افزایش پیدا کند و بیمه حقوق زنان خانه دار درست شود، بسیار خوب است.
.

لازم به ذکر است :

ما مخالفتی با اشتغال بانوان نداریم و ممکن است اگر خانم ها در بازار کار نباشند ، کشور با مشکلاتی رو به رو  شود ،  اما مدل اشتغالی که اینها تعریف میکنند مدل اشتغال غربی است و همین در خانواده های ایرانی ایجاد مشکل می کند و وقتی زنان بیرون از محیط خانواده رابطه های غیر متعارف داشته باشند بیشترین ضربه را به خود میزنند و روابط خانوادگی رو به سردی می رود.

 

مادران شاغل بیشترین ضربه را به کودکان خود میزنند و افزایش مشکلات اقتصادی زن را  مجبور به اشتغال میکند و هرجا کمبودی داریم چکشش را بر سر خانواده میزنیم در حالی که خانواده مهم ترین رکن جامعه است و مشکلات باید به دست مسئولین حل شود و ما شاهد هستیم کشورهای غربی با وجود بی قیدی ها و روش های تربیتی غلط به این نتیجه رسیده اند که باید کودک در آغوش مادر رشد کند.

 

باید توجه داشت که  دختران مجرد و تحصیل کرده و عده ای از زنان که  فرزندان بزرگ دارند، حضور آن ها در بیرون از منزل لطمه ای زیاد به خانواده  وارد نمی کند. بسیاری از دختران و زنان مهارت هایی را به دست آورده‌اند اما ما این توانمندی را نداریم که از مهارت ها در جای خود استفاده کنیم و اشتغال زنان تازه مادر شده  به بنیان خانواده آسیب می رساند و بحران های فکری و روحی و روانی برای فرزندان ایجاد می کند.

 

ساعات طولانی اشتغال زنان در بیرون منزل، بر کیفیت مدیریت آن ها بر خانواده تأثیر سوء می گذارد و از آنجایی که غیبت آن ها از خانه طولانی است، باعث می شود بر تربیت فرزندان مدیریت صحیحی نداشته باشند و همین منجر به انحرافات در فرزندان می شود. طبق آمار وزارت کشور آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اعتیاد در بین افراد تحصیل کرده افزایش پیدا کرده است و این مسائل در افرادی که والدین آن ها هر دو شاغل هستند، بیشتر دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما