یک کیف خوب

کیف شاید یکی از مهم‌ترین خریدهای مدرسه‌‌ای اول مهر باشد. نگاهی به بازار کیف نشان می‌دهد طیف بسیار متنوعی از کوله و کیف در قیمت‌هایی بین ۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در دسترس قرار دارند. در شهرهای بزرگ حراج‌های متعددی در این باره برقرار است که امروز و فردا به اوج می‌رسد. در خرید کیف […]

کیف شاید یکی از مهم‌ترین خریدهای مدرسه‌‌ای اول مهر باشد. نگاهی به بازار کیف نشان می‌دهد طیف بسیار متنوعی از کوله و کیف در قیمت‌هایی بین ۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در دسترس قرار دارند. در شهرهای بزرگ حراج‌های متعددی در این باره برقرار است که امروز و فردا به اوج می‌رسد. در خرید کیف یا کوله به جنس و وزن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. وزن کیف یا کوله با توجه به حجم کتاب‌های درسی و وسایل دانش‌آموز ممکن است به دست یا شانه‌های کودک یا نوجوان آسیب بزند. بنابراین خرید کوله یا کیف سبک که از جنس ضدآب هم باشد، در اولویت است. کیف همچنین باید فضای کافی و تفکیک شده برای تمام وسایل مدرسه بخصوص ظرف غذای کودک که از اهمیت زیادی برخوردار است، داشته باشد. همچنین اگر می‌توانید کیف کودک را از نوع چرخدار انتخاب کنید که وی در صورت خستگی بتواند آن را روی زمین به دنبال خود بکشد.

.

توصیه دیگر در این باره این است که حتی اگر تمکن مالی کافی دارید، کیف گران قیمتی برای کودک نخرید که در طول سال تحصیلی نگران آسیب دیدن آن باشید. برای کودک کیف متوسطی تهیه کنید که حتی اگر آسیب دید در طول سال بتوانید آن را تعویض کنید. قطعا این امر در آرامش خاطر کودک و جلوگیری از نگرانی و استرس وی نیز بسیار موثر است.

.

چند نکته:

۱ – یک کیف خوب سبک است
۲ – یک کیف خوب باید قابل استفاده باشد، نباید بزرگتر از شانه های کودک باشد
۳ – محکم و بادوام
۴ – کیفی با بندهای چرمی و پُر شده با پنبه

.

کیف مدرسه به محض اینکه پر می شود، نباید سنگین تر از ۱۰% وزن کودک باشد. بنابراین بهتر است کیفی سبک انتخاب کنید، تحقیقاتی که در این زمینه به انجام رسیده اند، نشان می دهند بچه هایی که کیف های شان تا ۸ کیلوگرم وزن دارند، دو برابر بیشتر از بقیه برای حمل کیف شان دچار زحمت می شوند. یک کیف خوب باید قابل استفاده باشد، نباید بزرگتر از شانه های کودک باشد . این معیار مهمی است که باید رعایت شود، کیف مدرسه نباید به هیچ وجه بزرگتر از شانه های کودک باشد. این کیف باید متناسب با دورۀ آموزشی، سن و ساختار بدنی او باشد. علاوه بر این، باید قابل استفاده باشد و بتوان به راحتی با آن کار کرد.

.

کودک تمایل دارد بدون نظم و ترتیب و با بی قیدی وسایلش را درون کیفش جا دهد، بهتر است یک کیف مدرسۀ محکم و بادوام برای فرزندتان انتخاب کنید تا وسایلی که درهم و برهم درون کیف جا داده شده اند، شانه های او را زخمی نکند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما