مروج آرایش بین فرزندان کیست؟

با توجه به این که ایران جزء ده نفر اول متقاضیان مصرف لوازم آرایش در جهان است لذا کودک در محیطی رشد می‌کند که دائم مادر در حال استفاده از لوازم آرایشی است و کودک همانند زمانی که ما کفش مادرمان را می‌پوشیدیم و سعی می‌کردیم از مادر تقلید کنیم کودکان سعی می‌کنند، آرایش کردن […]

با توجه به این که ایران جزء ده نفر اول متقاضیان مصرف لوازم آرایش در جهان است لذا کودک در محیطی رشد می‌کند که دائم مادر در حال استفاده از لوازم آرایشی است و کودک همانند زمانی که ما کفش مادرمان را می‌پوشیدیم و سعی می‌کردیم از مادر تقلید کنیم کودکان سعی می‌کنند، آرایش کردن و آراستن خود را از مادر ‌الگو بگیرند و همانند سازی کنند.

 

از نقش مادر هم که بگذریم کودکان با تماشای برخی سریال‌ های شبکه های ماهواره‌ای و دیدن زن‌‌هایی که به آرایش با هدف زیبا کردن خود و به دنبال جلب توجه هستند، تصویر و برداشت خود را از زن زیبا ‌در ذهن می‌پرورد و آن را الگوی خود می‌کند. به مدد رسانه‌های ارتباط جمعی و در راس آنان شبکه‌های گسترده ماهواره‌ای و برنامه‌های بدون فیلتر این شبکه‌ها زنان و دختران به سبک و سیاق گذشته نمی‌خواهند با چهره‌ای طبیعی و بدون رنگ و لعاب در بین دوستان، اقوام و آشنایان خود حاضر شوند و با آنان همکلام شوند. آن ها به هر نوع وسیله آرایشی متوسل می‌شوند تا خود را از نظر زیبایی یک سرو گردن بالاتر از دیگر زنان نشان دهند.

 

میکاپ، آرایش ابرو، دور چشم، گونه‌ها، لب، کاشت ناخن، لاک زدن، کاشت پروتز، تزریق ژل، بوتاکس، جراحی بینی و پلک و هزاران نوع آرایش دیگر، همه روزه در چهره زنان و حتی مردان در خیابان‌ها و انظار عمومی به چشم می‌خورد. از علل دیگر تمایل کودک به لوازم آرایشی می‌توان کنجکاوی کودک و علاقه او به نقاشی و رنگ ها که برای او جذابیت ایجاد می‌کند را نام برد.

 

 

در نقاطی از دنیا عروسک‌هایی با نقص عضو می‌سازند که الگوی ایده‌آل را از یک انسان با ویژگی‌های عروسک باربی به یک انسان با یکسری نقص ها تبدیل کنند تا کودک به جای توجه به ظاهر افراد به باطن آن ها و زیبایی درونی و شخصیتی آن ها توجه کند.

 

ساختن کارتون‌هایی از ‌کاراکتری مثل باربی ها موجب محبوبیت آن ها شده است بنابراین ما باید ‌کارکترهایی مثل سارا و دارا را با ساخت برنامه و کارتون‌هایی مثل باربی ها در بین کودکان جا ‌بیاندازیم و حتی از تصاویر آن ها برای لوازم التحریر ها استفاده کنیم. باید مداخله توسط اعضای خانواده صورت گیرد به گونه ای که مادر به ساده زیستی اهمیت دهد و یا پدر زیبایی را نه به ظاهر بلکه به باطن و صفات اخلاقی فرد مرتبط سازد تا از همان کودکی کودک الگوی صمیمی از فرد زیبا در ذهن بسازد. باید کودک را به انجام فعالیت‌هایی مثل ورزش و نقاشی و .. تشویق کنیم تا کمتر به لوازم آرایش توجه کند پس اصلاحات باید از والدین و خانواده شروع شود.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما