اکتبر 14
نویسنده : اسماعیل پوررضا
بازدید : 1063
عکس : محمدخانی - کودک پرس
نظرات : بدون دیدگاه
ایمانی سازنده

عقل سلیم با تشخیص خوبی‌ها و بدی‌ها انسان را به ایمان می رساند و برای حفظ ایمان به خدا راهی جز تقوا وجود ندارد. تشخیص خوبی از بدی یکی از نشانه‌های مومن است، انسان به وسیله تقوا روح و عقل خود را پرورش می‌دهد، از این‌ رو خود فرد نقش مهمی در افزایش ایمان و حرکت […]

عقل سلیم با تشخیص خوبی‌ها و بدی‌ها انسان را به ایمان می رساند و برای حفظ ایمان به خدا راهی جز تقوا وجود ندارد. تشخیص خوبی از بدی یکی از نشانه‌های مومن است، انسان به وسیله تقوا روح و عقل خود را پرورش می‌دهد، از این‌ رو خود فرد نقش مهمی در افزایش ایمان و حرکت در مسیر صراط مستقیم دارد. شهادت در راه خدا را پیروزی حقیقی است، امام حسین(ع) در کربلا در ظاهر از دشمن شکست خورد و به شهادت رسید، اما قیام امام حسین(ع) ماندگار است که نشان از پیروزی شهادت دارد.

 

در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی افراد زیادی به شهادت رسیدند، شهدای روحانی در مسیر انقلاب بسیار تأثیرگذار بوده اند و این مایه افتخار جامعه روحانیت است که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده اند. چشم امید انقلاب را به نوجوانان و جوانان است، جوانان باید از گناهان دوری کنند تا به تقوای الهی برسند. گره‌ گشایی از کار مردم یکی از راه‌های کسب تقوا و تعالی است.

 

پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی بسیار مهم است و کوچک‌ترین لغزش از سوی مدیران به بدنه نظام آسیب می‌رساند، از این‌ رو مدیران و مسئولان امانت داری، خدمتگزاری، رعایت عدالت و تلاش در انجام کارها را سرلوحه امور قرار دهند، زیرا دشمن به دنبال مخدوش کردن چهره نظام اسلامی است. ظلم و ستم به مردم در جامعه اسلامی غیر مجاز است؛ فرهنگ حسینی جامعه اسلامی را از انحراف باز می دارد. مبنای آموزش و پرورش در ایجاد تحول جدی و اساسی براساس سند تحول توجه به تربیت نسل آینده با ترکیب آموزش کارآمد و پرورش تحول آفرین است که می تواند بستر خوداتکایی کشور را فراهم آورد.

 

اگر بخواهیم در جامعه ای رشد و حرکت، ایمان و اعتقاد، شرافت و نجابت، حکم فرما باشد، نیاز است که در زمینه تربیت و تشویق و تنبیه صحیح کودکان دقت بسیار نموده و آن را از مهم ترین امور بدانیم، آنچه از آیات و روایات فهمیده می شود این است که اسلام نمی خواهد کودکان در دنیا، به سان لاله های در باغ باشند و فقط منظره های زیبا بسازند و به هیچ کار سازنده ای نیایند. بلکه تلاش اسلام بر این است که آنان به گونه ای پرورش یابند که بتوانند مسئولیت سازندگی نسل را بر عهده گرفته و برای جامعه بشریت، سلامت روح و روان و سعادت دو سرا را به ارمغان آورند.

 

«سعی کنید بچه را با ایمان کنید، ایمان به خدا، ایمان به حقیقت مطلق و ایمان بر اسلام- اگر این بچه ها با ایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید در آینده می شود از آن ها هر شخصیت عظیمی ساخت و بر هر کاری مناسبند.»

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما