اکتبر 24
بازدید : 1323
نظرات : بدون دیدگاه
دوستی با پدر

رسول اکرم (ص) فرمود: «به فرزندان خود احترام کنید و با آداب و روش پسندیده با آن‌ها معاشرت نمایید.»   نقش موثر پدر در زندگی طفل باعث می شود کودکان ما در آینده ی شغلی خود نیز، رابطه ی گرم و صمیمی با دوستان و همکاران خود داشته باشند. در کل می توان گفت رابطه […]

رسول اکرم (ص) فرمود: «به فرزندان خود احترام کنید و با آداب و روش پسندیده با آن‌ها معاشرت نمایید.»

 

نقش موثر پدر در زندگی طفل باعث می شود کودکان ما در آینده ی شغلی خود نیز، رابطه ی گرم و صمیمی با دوستان و همکاران خود داشته باشند. در کل می توان گفت رابطه ی گرم با پدر، سبب تربیت بهتر و اجتماعی شدن فرزندانمان می گردد. طبق بررسی‌های انجام شده، کودکانی کم‌ترین نمرات و بدترین روابط اجتماعی را دارند که پدرانشان سرد، قدرت‌طلب، ستیزه‌جو و مداخله‌گر بوده اند.

 

اطفال یک ساله ای که پدرانشان با آن ها رابطه ی نزدیکی داشته اند، دارای رشد بسیار بهتری هستند؛ تا اطفالی که از این نعمت محروم بوده اند. پدرانی که طی یک تمرین بازی ویدئویی فرزندانشان را مسخره و تحقیر می‌کردند و برای اشتباهاتشان آن ها را سرزنش می‌کردند یا کنترل بازی را خود به دست می‌گرفتند و به کودکان‌ نشان می‌دادند که بی‌کفایت هستند، فرزندانشان بیشتر از بقیه دچار مشکل بودند.

 

این بچه‌ها با دوستانشان رفتارهایی ستیزه ‌جویانه داشتند، در مدرسه ناموفق‌تر از دیگران بودند و مسائلی داشتند که معمولا به بزهکاری و خشونت در آنان منتهی می‌شد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما