همجنس گرایی بین نوجوانان

از میان نوجوان های که واقعا همجنس باز (همجنس گرا) هستند تعداد کمی در نوجوانی رازشان بر ملا می گردد.  تعدادی از این نوجوانان دوره هایی از انکار، احساس شرمندگی، گناه و ترس را طی و حتی به فکر خود کشی می افتند و بعضی ار آن ها هم خود را می کشند. متاسفانه همیشه […]

از میان نوجوان های که واقعا همجنس باز (همجنس گرا) هستند تعداد کمی در نوجوانی رازشان بر ملا می گردد.  تعدادی از این نوجوانان دوره هایی از انکار، احساس شرمندگی، گناه و ترس را طی و حتی به فکر خود کشی می افتند و بعضی ار آن ها هم خود را می کشند. متاسفانه همیشه وقتی که فرد هم جنس گرا تصمیم به افشای تمایل جنسی خود می کند با نگرش منفی جامعه روبرو شده و دچار بحران هویت می شوند و با اسامی و الفاظ رکیکی آن ها را صدا می زنند.

 

آن چه که از همه بدتر است این که وقتی نوجوان همجنس گرا چه مفعول و چه فاعل تمایل و گرایش جنسی خود را اعلام می کنند، اغلب از طرف خانواده طرد می شوند که بدترین نوع عکس العمل است و این برخورد نه تنها کمکی نمی کند بلکه نوجوان را از بنیان نابود می کند. طرد شدگی و آوارگی سبب سرگردانی در خیابان ها و مورد سوء استفاده و بیماری های آمیزشی می شود.

 

والدین گرامی خیلی سخت است وقتی که با این موضوع روبرو می شوید ولی خونسردی خود را حفظ و کمی تامل و به جای طرد شدگی از کمک های افراد متخصص مثل روانشناسان و پزشکان استفاده تا شاید نوجوانان شما به زندگی معمولی باز گردد. تجربه نشان داده که هیپنوتیزم درمانی در درمان همجنس گرایی به خصوص در نوجوانان بسیار موثر عمل کرده است. بنابراین توصیه می شود از کمک متخصصین هیپنوتراپ بهره بگیرید.

 

متاسفانه در کشور ما ایران به خاطر عدم آگاهی و یا ترس از والدین و سایر مسائل این موارد عنوان و در اکثر موارد که امکان درمان وجود دارد به علت از دست رفتن زمان طلایی تا بزرگسالی و گاها تا ازدواج ادامه و زمینه ساز مشکلات بعدی می گردد. میبینم که زوج های هستند که به علت آگاهی از مشکل مربوطه و یا عدم عنوان آن به خاطر طردشدگی و طلاق این موضوع را سرکوب و موجب می گردد تا به خود بر چسب سرد مزاج و یا کم توان جنسی را بزنند.

 

برای والدینی که آرزو داشته اند برای آینده فرزندشان یک ازدواج موفق و نوع های کاکل زری داشته باشند این مورد کابوسی وحشتناک است. در ضمن والدین باید با احساس گناه خود هم کنار بیاییند. آیا من کاری کردم آیا بچه بود من درست مراقبت نکردم، آیا رفتاری کردم که با بقیه فرق کرده و هزاران آیا دیگر… ما با آگاهی دادن و درمان به موقع از همجنس گرایی که آینده فرزند و خانواده را تهدید می کند با پیروزی فایق ایم.

 

بیشتر نوجوان های ما گاهی دچار اضطراب می شوند و از خود می پرسند نکند من همجنس باز باشم؟ این امر اغلب در سنین ۱۳_۱۴ سالگی اتفاق می افتد و در این دوره نوجوان احساس می کند که یکی از دوستان خود را جذاب میبیند و یا نسبت به یک معلم هم جنس گرایش جنسی پیدا کرده و یا متاسفانه در فعالیت های هم جنس بازانه انفرادی و گاها دسته جمعی شرکت میکند.

 

هنوز علت همجنس بازی دقیقا مشخص نیست اطلاعات موجود در مورد نوجوانان پسر نسبتا کم و در مورد دخترها حتی خیلی کمتر می باشد چندین عامل مختلف در ایجاد این تمایل جنسی دخالت دارند مانند عوامل جسمی و بیشتر و غالبا روانی ولی در افراد مختلف متفاوت می باشد.

 

نوجوان ها در مرحله اولیه یا میانی نوجوانی که مرحله کسب هویت جنسی در آن ها می باشد ممکن است با افراد همجنس خود عمل جنسی داشته باشند و این نوع فعالیت های اکتشافی را نمی توان نشانه همجنس بازی دانست در صورت تکرار و عدم حمایت و عدم شکل گیری الگوی صحیح جنسی در زمان مناسب باعث می شود نوجوان در بزرگسالی هم جنس باز گردد و به جنس مخالف میل نداشته باشد. تمایلات همجنس بازی در سال های قبل از نوجوانی پایه گذاری می شوند و زمینه روانی و جسمی در نوجوانی شکل گرفته است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

  1. Kaneki گفت:

    سلام خسته نباشید
    من از زمانی نه سالگی که بلوغ ام شروع شد یه حس عجیبی دارم
    الان پانزده سالمه و از این همجنسگرایی تا حدی مطمئن شدم به چند نفر که این حسو داشتم هر طور که شده سعی کردم باهاشون دوست شدم اما اونا از من خبر ندارند از رابطه با یه دختر متنفر ام چندش اوره واسم … اخلاقم یجوری شده یه جور شبیه شبیه دخترا نازک تر .. شده شب ها گریه کردم همیشه خودمو سرکوب میکنم میترسم از ینکه با خانواده ام درمیان بذارم خیلی?چیکار کنم ؟?

  2. نازنین گفت:

    بسیار جالب اموزنده.ولی اگه الان بخوایم بگیم طرف ازخانواده جامعه ترد میشه اشتباه الان انقدر زندگی غربی در اجتماع و خانواده نفوذ کردع که بیان موضوع در خانواده ها هم هیچ مشکلی پیش نمیاد اصولا دلیل همجنس گرا بودن افراد در این به دلیل نداشت ارتباط با جنس مخالف که در ایران شدیدا جلوگیری میشه و این خود یه دلیل مهم و از فطرت انسان که بخواد کنجاوی جنسی کنه و چون به بلوغ رسیده و کلا هیچ اگاهی نیست و در خفقان کامل نوجوان چه دختر یا پسر بخواد با دوستش وارد رابطه بشه البته از روی کنجکاوی و با یه بار حس ارضا معتاد این حس بشه و همجنس گرایی شکل بگیره و نشه ترکش کرد پس باید برای جامعه سالم اموزش کافی سنین پایین سانسور نشدن این موارد و ارتباط بیشتر با جتس مخالغ این مسائله کاملا حل میکنه

دیدگاه شما