مارس 12
بازدید : 1259
نظرات : بدون دیدگاه
برای زود بیدارکردن فرزندتان از خواب ،بخوانید

تغییر ساعت خواب و بیدار شدن صبحگاهی دانش آموزان خصوصأ کودکان کم سن تر در ایام مدرسه، یکی از مشکلات والدین است که موجب دیر رسیدن دانش آموزان به مدرسه می‌شود. رفتار والدین و زود خوابیدن آن‌ها باعث ایجاد الگو پذیری مثبت برای فرزندان می شود، والدین باید وانمود کنند که خودشان خواب بوده و […]

تغییر ساعت خواب و بیدار شدن صبحگاهی دانش آموزان خصوصأ کودکان کم سن تر در ایام مدرسه، یکی از مشکلات والدین است که موجب دیر رسیدن دانش آموزان به مدرسه می‌شود.

رفتار والدین و زود خوابیدن آن‌ها باعث ایجاد الگو پذیری مثبت برای فرزندان می شود، والدین باید وانمود کنند که خودشان خواب بوده و اگر کودک خوابش نبرد از او خواسته که در تخت خود بماند و برای جلوگیری از ترسیدن کودک از اتاق تاریک، چراغ خواب اتاق را برایش روشن کنید تا بدین ترتیب کودک پس از مدتی با عادت به این روند به تدریج با گذشت زمان در ساعت مشخص به اتاق خوابش رفته تا بخوابد.

در مورد بیدار کردن کودک بهتر است با نظارت والدین از ساعت زنگ دار استفاده شود و هنگام صبح زمانی که ساعت زنگ زد صبر کنید تا ابتدا فرزندتان به میل خود از خواب بیدار شود ولی در غیر این صورت او را به آرامی از خواب بیدار کنید.

روزهای اول برای این اقدام ممکن است کمی سخت باشد و فرزندتان به سختی از خواب بیدار شود اما باید توجه داشت که هرگز نباید کودک را با اضطراب از خواب بیدار کنید و مدام به وی نگویید که دیر به مدرسه می رسی، زیرا این رفتار موجب می شود تا رفتن به مدرسه برای کودک به یک تجربه پر استرس تبدیل شود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما