مارس 12
بازدید : 1117
نظرات : بدون دیدگاه
از استرس فرزندتان بکاهید

با افزایش گفتمان و حل مسئله به جای محکوم کردن، سطح دعوا‌های خانوادگی کاهش پیدا می‌کند. استرس همراه با تپش‌ قلب، تنگی نفس و عرق کردن و انقباض عضلات همراه است. والدین با ایجاد فضای صمیمی‌ با فرزندان، باید سعی در کاهش دروغگویی فرزند و کشف مشکلاتش‌ داشته باشند و با کم کردن توقعات خود […]

با افزایش گفتمان و حل مسئله به جای محکوم کردن، سطح دعوا‌های خانوادگی کاهش پیدا می‌کند. استرس همراه با تپش‌ قلب، تنگی نفس و عرق کردن و انقباض عضلات همراه است.

والدین با ایجاد فضای صمیمی‌ با فرزندان، باید سعی در کاهش دروغگویی فرزند و کشف مشکلاتش‌ داشته باشند و با کم کردن توقعات خود از افزایش استرس کودک جلوگیری کنند.

علت اصلی شب ادراری، ناخن جویدن و دندان قروچه علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، استرس ناشی از والدین و محیط اطراف است.

استرس و اضطراب در دراز مدت، بیماری‌های قلبی، روحی، تنفسی و حتی سرطان را در پی خواهد داشت. با ریلکسیشن‌، تخلیه هیجان، آرام سازی بدن، تمرین تنفسی و شل کردن عضلات می‌توان استرس را به حداقل خود رساند.

در محیط‌های کاری و تحصیلی باید مدیریت‌هاو برنامه ریزی‌ها مطابق باتوانمندی و سلیقه‌ی افراد باشد تا استرس افراد کاهش پیدا کند. والدین با فراهم کردن محیط امن، پایدار قابل اعتماد می‌توانند تا حدودی از استرس فرزندشان بکاهد.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما