مارس 14
بازدید : 1844
نظرات : بدون دیدگاه
شیطنت کودکان و تماشای برنامه های آموزشی

درحال حاضر با شرایط فعلی که کودکان دائم در خانه هستند ممکن است کسل شوند و در چنین موقعیتی نیز باید درس های خود را از تلویزیون یاد بگیرند. والدین نباید لجبازی کودکان را تحریک کنند، درس خواندن و تماشای تلویزیون برای یادگیری درس ها به یک چالش تبدیل و منجر به لجبازی کودک با […]

درحال حاضر با شرایط فعلی که کودکان دائم در خانه هستند ممکن است کسل شوند و در چنین موقعیتی نیز باید درس های خود را از تلویزیون یاد بگیرند.

والدین نباید لجبازی کودکان را تحریک کنند، درس خواندن و تماشای تلویزیون برای یادگیری درس ها به یک چالش تبدیل و منجر به لجبازی کودک با والد شود.

والدین نباید برای این که فرزندانشان پای تلویزیون بشینند و درس بخوانند به آنها باج دهند، باج دادن با تشویق کردن فرق دارد ، باج دادن یعنی، کودک کار مثبتی انجام نداده اما والدین خواسته های فرزندشان را برآورده می‌کنند اما تشویق به معنای آن است که والدین باید بعد از اینکه کودک کار مطلوب انجام داد خواسته اش را برآورده کند.

اگر سن فرزندمان بالاتر است می‌توانیم منطقی با او صحبت کنیم و با برنامه ریزی زمان درس خواندن و تفریح فرزندمان را مشخص کنیم اما والدین نیز فرزندانشان را باید درک کنند چرا که با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا که دائم در خانه هستند کسل و بی حوصله می‌شوند.

والدین فعالیت هایی که فرزندشان دوست دارند را لیست کرده و برنامه ریزی کنند تا علاوه بر درس خواندن ، فعالیت های دیگر را نیز انجام دهد.

این روزها وقت بیشتری را با فرزندانمان بگذرانیم، هرچیزی که فرزندمان دوست دارند و به عنوان پاداش می‌توان آن را تلقی کرد برای تشویق کردن فرزندانمان استفاده کنیم.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما