مارس 15
بازدید : 1386
نظرات : بدون دیدگاه
سریال‌های ماهواره‌ای

هنگامی که فرزندی در خانواده به دنیا می‌آید والدین او تمام تلاش خود را کرده تا او به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند، اما در این میان مسئله‌ای که در جامعه امروزی بسیار با اهمیت شده این است که در دنیای پرهیاهوی فعلی که همراه با پیشرفت تکنولوژی است کار را برای پدر و […]

هنگامی که فرزندی در خانواده به دنیا می‌آید والدین او تمام تلاش خود را کرده تا او به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند، اما در این میان مسئله‌ای که در جامعه امروزی بسیار با اهمیت شده این است که در دنیای پرهیاهوی فعلی که همراه با پیشرفت تکنولوژی است کار را برای پدر و مادرها دشوار کرده است.

امروزه تقریباً تمام شبکه‌های تلویزیونی غربی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم رابطه‌های آزاد و غیرشرعی را تبلیغ کرده به طوری که حتی فیلم‌هایی مخاطبان آن بزرگسالان است را به صورت اینمیشن درست کرده تا کودکان را جذب برنامه‌های خود کنند.

آیا کودکی که همراه با والدین خود سریال‌های ماهواره‌ای را می‌بیند، که در این زمان به جای انجام فعالیت‌های ورزشی و درسی نقش تشنه برنامه‌های ماهواره‌ای گشته و به بلوغ زودرس جسمی و روحی دچار شده که سرانجام آن بروز بیماری‌های روحی – روانی است.

نوجوانی، یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان به حساب آمده به طوریکه فرد به اوج غریزه رسیده و خیلی از خانواده‌ها منکر این قضیه شده و به راحتی از ماهواره استفاده می‌کنند.

بی‌بندوباری جنسی و تبلیغ لذت‌های جنسی در برنامه‌های ماهواره‌ای بدون کوچکترین سانسور نشان داده شده که این امر سبب بروز بلوغ زودرس شده است . اختلاف پرخاشگری ریشه بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری نوجوانان است، به طوری که این رفتار‌ها سبب بروز مشکلات بین فرد و جامعه، تجاوز به حقوق دیگران و همچنین در صورت درونی شدن قادر به ایجاد انواع مشکلات جسمی و روانی است.

کم‌تحرکی و عدم مطالعه مفید نسبت به سن نوجوانان و پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای خشن که سبب از بین رفتن حساسیت نوجوانان نسبت به مسائل خشونت‌آمیز در جامعه خواهد شد.

یکی از مسائل و مشکلات امروزی بلوغ زودرس جسمی این است که اگر نوجوانان در سنی که باید به فعالیت‌های درسی و ورزشی بپردازند به کارهایی چون دوست‌یابی‌های جنس مخالف و ارتباط نامشروع پرداخته و زندگی و آینده خود را تباه خواهند کرد.

انحراف و به فساد کشیدن افراد جامعه تنها در حوزه مسائل اخلاقی و جنسی نبوده و دشمنان در همه حوزه خصوصاً مسائل عقیدتی تلاش گسترده‌ای داشته و هزینه‌های گزافی را صرف می‌کنند، به صوری که در حدود ۳۰۰۰ کانال ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است که هدفشان نابودی باور و مذهب و همچنین از بین بردن کانون گرم خانواده است.

گفتنی است، برای مقابله با بلوغ زودرس نوجوانان، باید به فعالیت‌های ورزشی و درسی زیاد بپردازند و از بازی‌های رایانه‌ای از نوع غیرخشن پرداخته تا قبح کشتار و خشونت در میان آن‌ها از بین نرود.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما