ژانویه 3
بازدید : 1625
نظرات : بدون دیدگاه
تأثیر نام بر شخصیت فرزندان

همیشه شنیده‌اید که اسم افراد روی شخصیت آن ها اثر می‌گذارد و از همین رو دوست داشتن یا نداشتن نام خود می‌تواند نتایج زیادی بر اعتماد به نفس افراد و شادی و ناراحتی آن‌ها در زندگی داشته باشد. اکثریت والدین ترجیح می‌دهند نام اشخاص مورد علاقه‌شان را برای کودکان خود انتخاب کنند. برخی افراد با […]

همیشه شنیده‌اید که اسم افراد روی شخصیت آن ها اثر می‌گذارد و از همین رو دوست داشتن یا نداشتن نام خود می‌تواند نتایج زیادی بر اعتماد به نفس افراد و شادی و ناراحتی آن‌ها در زندگی داشته باشد. اکثریت والدین ترجیح می‌دهند نام اشخاص مورد علاقه‌شان را برای کودکان خود انتخاب کنند. برخی افراد با داشتن نام‌های خاص نسبت به سایر نام‌ها در زندگی موفق‌تر، برخی جذاب‌تر و برخی هم خوشبخت‌تر هستند. گاهاً افرادی که نام‌های مذهبی دارند نسبت به سایرین مذهبی‌تری هستند.

 

برخی نام‌ها اثر روانشناختی روی شخصیت داشته و طرز فکر ، فرهنگ و شرایط فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. این پدیده می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی در شخصیت افراد داشته باشد. اعتماد به نفس از دوران کودکی در فرد شکل می‌گیرد و همانند انگیزه‌ای محرک عمل می‌کند. کودکان در ارتباط با افراد به صورت کلامی یا غیرکلامی پیامهایی را از اطرافیان خود فرا می‌گیرند.
والدین مهم‌ترین نقش را در فرستادن این پیام‌ها ایفا می‌کنند بنابراین والدین نخستین آموزگاران کودکان هستند. اما با رشد و مستقل شدن کودکان، این پیام‌ها از منابع مختلفی همچون استاد، دوست و افراد دیگر جامعه که در تقابل با آن ها هستند، دریافت می‌شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما