ژانویه 3
بازدید : 2372
نظرات : بدون دیدگاه
تربیت با خشم

کودکان از مرحله جنینی قادر به درک احساسات خوب و بد مادر و محیط اطراف خود میباشند افرادی که در بطن افراد آرام رشد و نمو میکنند در آینده نیز به  اختلالات روحی و روانی کمتری نسبت به افردای که مادران خشمگین و عصبانی داشته اند برخوردارند. این مساله در ابتدای تولد و دوران کودکی […]

کودکان از مرحله جنینی قادر به درک احساسات خوب و بد مادر و محیط اطراف خود میباشند افرادی که در بطن افراد آرام رشد و نمو میکنند در آینده نیز به  اختلالات روحی و روانی کمتری نسبت به افردای که مادران خشمگین و عصبانی داشته اند برخوردارند. این مساله در ابتدای تولد و دوران کودکی نیز قابل درک از سوی کودکان است. کودکان بیش از آنچه که والدین  تصور میکنند، توانایی فهم و درک و تشخیص احساسات خوب و بد را دارند و تمامی رفتارهای والدین بر روح روان آنها تاثیرگذار است.

 

نتیجه عصبانیت والدین در مقابل کودکان باخت باخت است و تبعات بسیاری دارد که ممکن است  در آینده روی شخصیت کودکان تاثیر گذار باشد. چنانچه در دوران کودکی بتوانیم رفتارهای خود کنترلی داشته باشیم و خشم مان را در برابر کودکان مهار کنیم، قدمی مثبت در جهت شکل گیری شخصیت آینده او برداشته ایم.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما