سپتامبر 5
بازدید : 8248
نظرات : بدون دیدگاه
آموزش عملکرد مغز به کودک

در آموزش اعضای بدن به کودکان یک قسمت جالب مغز هست. برای آموزش مغز و عملکرد آن کودک شما لازم هست اطلاعات زیر را بدانند: مغز در سر هست. مغز مثل “رئیس” هست. بر روی همه قسمتهای بدن کنترل دارد.و فرمان می‌دهد. مغز پیچ تو پیچ هست. با کمک مغز ما فکر می‌کنیم و برای […]

در آموزش اعضای بدن به کودکان یک قسمت جالب مغز هست. برای آموزش مغز و عملکرد آن کودک شما لازم هست اطلاعات زیر را بدانند:

مغز در سر هست.
مغز مثل “رئیس” هست. بر روی همه قسمتهای بدن کنترل دارد.و فرمان می‌دهد.
مغز پیچ تو پیچ هست.
با کمک مغز ما فکر می‌کنیم و برای انجام کارها تصمیم گیری صورت می‌گیرد.
کاردستی هدبند مغز :

یک هد بند شکل مغز درست کنید. اینطوری در خاطر کودک شما می‌ماند که مغز در سر هست.در ساخت کاردستی هدبند و برش زدن‌ها از کودک کمک بگیرید.

انجام بازی “مغز من گفت که ” :

همانطور که هدبند روی سر هست این بازی را انجام دهید. فرمانهایی بدهید و از کودک بخواهید آنرا اجرا کند.این بازی شبیه یکی از بازیهایی هست که در مطلب ” بازی هایی برای تقویت مهارت گوش دادن در کودکان ” قرار داده بودیم.در این بازی مهارت گوش دادن در کودک تقویت شده و با مفهوم این جمله که مغز کار فرمان دادن را بعهده دارد، بیشتر آشنا می‌شود.

 

اجرای بازی ” پیدا کردن مغز” :

مغز

نقاشی از سر بر روی کاغذ بزرگی بکشید و آنرا به دیوار بچسبانید. به کودک‌تان بگویید او ” مغز ” هست و شما ” بدن” هستید.شما چشمهایتان را ببندید و بخواهید با دادن جهت کودک‌تان شما را راهنمایی کند تا استیکر بر روی مغز بچسبانید.

جهت‌ها می‌تواند بالا، پایین، چپ و راست باشد. در این بازی تمرینی برای جهت ها و آموزش چپ و راست به کودک هست و از طرفی یاد می‌گیرد که مغز کار فرمان دادن به اعضای بدن را به عهده دارد.

 

جراحی مغز :

تعدادی اشیا ریز داخل کاسه بریزید و روی آن ژله درست کنید.وقتی ژله بسته شد از کودک بخواهید با چاپ استیک اشیای داخل ژله را خارج کند. یک بازی وانمودی برای شبیه سازی جراحی مغز هست که با دقت و تمرکز باید کودک اشیا را در آورد و کمک به هماهنگی چشم و دست و تقویت دست ورزی، مهارت حرکتی ظریف هست.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما