سپتامبر 24
بازدید : 1445
نظرات : بدون دیدگاه
۳ تکنیک برای افزایش اعتماد به نفس و شجاعت فرزند ما

گاهی اوقات یک کودک به علت تربیت درست، شرایط را به خوبی درک کرده و به قول معروف حرف گوش کن است. این لزوما به معنای انفعال کودک ما نیست. منظور از انفعال عدم مقاومت دربرابر شرایط سخت و نداشتن مهارت نه گفتن و شجاعت برخورد با مسائل و مشکلات است.   تکنیک اول بازی […]

گاهی اوقات یک کودک به علت تربیت درست، شرایط را به خوبی درک کرده و به قول معروف حرف گوش کن است. این لزوما به معنای انفعال کودک ما نیست. منظور از انفعال عدم مقاومت دربرابر شرایط سخت و نداشتن مهارت نه گفتن و شجاعت برخورد با مسائل و مشکلات است.

 

تکنیک اول بازی چشم تو چشم
کودک با یکی از والدین مقابل هم می‌ایستند و به چشم‌های هم خیره نگاه می‌کنند. در این حالت باید سعی کنند نخندند. این تمرین برای کودکانی با اعتماد به نفس پایین، خجالتی و ضعیف بسیار توصیه می‌شود. چون این افراد، قدرت نگاه کردن در چشمان طرف مقابل را ندارند و این موجب ضعفشان می‌شود. با این تکنیک علاوه بر افزایش شجاعت فرزند خود، ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با او برقرار می‌کنید.

 

تکنیک دوم کشتی گرفتن

با کودک خود کشتی بگیرید و بگذارید هر از گاهی او برنده شود و هر بار او را با ذوق و شوق تشویق نمایید. این بازی هم مثل تکنیک قبل، هم باعث افزایش اعتماد به نفس فرزند شما می‌شود و هم ارتباط شما را با او تقویت می‌کند.

 

تکنیک سوم نقش بازی کنید
در مقابل رفتار کودکان دیگر چه رفتاری از کودک خود انتظار دارید؟ شما نقش کودک خود و کودکتان نقش کودک مقابل را بازی کند. حالا رفتاری که انتظار دارید فرزند شما در مقابل کودک دیگر داشته باشد اجرا کنید. مطمئن باشید فرزند شما در این بازی رفتار شما را یاد می‌گیرد. حال، کودک نقش خود و شما نقش کودک مقابل را بازی کنید، از کودکتان بخواهید همان گونه بازی کند که چندی پیش شما نقش آن را بازی کرده بودید، و آنقدر این بازی را تمرین کنید تا رفتار دلخواهی که انتظار دارید، نهادینه شود .

در انتها مجددا به این نکته اشاره می‌کنیم که فرزندان ما برای در امان بودن از آسیب‌های اجتماعی و مفید بودن در جامعه باید شجاعت و مهارت نه گفتن را بیاموزند. آموزش این مهارت از وظایف ما به عنوان والدین به حساب می‌آید. پس با درک اهمیت این موضوع، تلاش کنیم فرزندان‌مان آینده‌ای بهتر داشته باشند.

نویسنده این مطلب :

جعفری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما