می 25
برچسب ها :
بازدید : 1000
نظرات : بدون دیدگاه
جمله درهم و برهم

آماده سازی: یک جمله پنج کلمه ای را در نظر بگیرید، ترجیحا ضرب المثل یا جمله ای معروف، مثل «هر گلی یه بویی داره.» روش بازی: یکی از بچه ها بیرون اتاق فرستاده می شود و بقیه به گروه های مساوی پنج نفره تقسیم می شوند. راهنما یک جمله پنج کلمه ای می گوید و […]

آماده سازی: یک جمله پنج کلمه ای را در نظر بگیرید، ترجیحا ضرب المثل یا جمله ای معروف، مثل «هر گلی یه بویی داره.»

روش بازی: یکی از بچه ها بیرون اتاق فرستاده می شود و بقیه به گروه های مساوی پنج نفره تقسیم می شوند. راهنما یک جمله پنج کلمه ای می گوید و بعد برای هر گروه، یک کلمه تعیین می کند. به محض اینکه نفر اول وارد اتاق شد، گروه ها، کلمه خود را با صدای بلند تکرار می کنند. بچه های گروه اول بلند می گویند: «هر، هر، هر…» همزمان بچه های گروه دوم می گویند: «گلی، گلی، گلی …» و به همین ترتیب. به محض اینکه حدس زننده جمله را تشخیص داد، دستش را بالا می برد. بقیه بچه ها، بلافاصله ساکت میشوند. اگر جمله ای که حدس زننده می گوید، درست باشد، او فرد بعدی را که باید از اتاق بیرون برود انتخاب می کند. اگر پاسخ وی اشتباه باشد بچه ها دوباره به گفتن کلماتشان ادامه می دهند.
پیشنهاد: در شرایطی که تعداد بچه ها کمتر است (مثلا ۳ نفر) می توان از جملات کوتاه تر سه کلمه ای استفاده کرد و یا یک جمله بزرگ را به تعداد بچه ها تقسیم نمود.

نویسنده این مطلب :

محی الدین

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما