فوریه 5
بازدید : 940
نظرات : بدون دیدگاه
بازی برای پرورش تخیل

تشویق بازی های خلاق با استفاده از یک محیط جذاب می تواند باعث تسریع رشد کودک شود. روشی که شما برای چیدن و نمایش اسباب بازی های فرزندتان به کار می برید تا حدود زیادی در تعیین اینکه آیا او با آن ها بازی خواهد کرد یا نه نقش دارد. اگر اسباب بازی ها به […]

تشویق بازی های خلاق با استفاده از یک محیط جذاب می تواند باعث تسریع رشد کودک شود. روشی که شما برای چیدن و نمایش اسباب بازی های فرزندتان به کار می برید تا حدود زیادی در تعیین اینکه آیا او با آن ها بازی خواهد کرد یا نه نقش دارد.
اگر اسباب بازی ها به صورت درهم و برهم داخل جعبه ای ریخته شوند برای کودک جذابیتی نخواهند داشت، در حالی که اگر اسباب بازی ها خوب به نمایش گذاشته شده و با نظم و ترتیب به صورت مناظر یا تابلوهای کوچک چیده شده باشند کودک را به بازی کردن و ترتیب دادن آرایش های ابتکاری دیگر تحریک می کنند.
وجود فضاهایی برای بازی در حوزه فعالیت های خاص، مثل یک سینی پر از شن، یک میز رنگ آمیزی و جایی که کودک بتواند آب بازی کند مفید است. در صورتی که از لحاظ ایمنی احتیاط های لازم را به عمل آورید، آشپزخانه محل ایده آلی برای بازی کردن است، به خصوص اگر میز و صندلی مناسب کودک، اجاق اسباب بازی و مقداری ظرف و ظروف و دیگ و ماهیتابه برای بازی وجود داشته باشد. می توان گوشه ای را برای عروسک ها در نظر گرفت که کودک بتواند هر شب عروسک ها را بخواباند و صبح روز بعد آن ها را برای صبحانه بیدار کند. اسباب بازی ها می توانند ساده باشند، گهواره ها را می توان از سبدهایی که یک لایه پارچه داخل آن ها انداخته شده است ساخت و افزودن یک صندلی کودک بسیار کوچک و یک کمد کشویی برای لباس های عروسک ها به ایجاد فضایی واقعی برای خانه عروسک ها کمک می کند.

یک محیط جالب فقط به داخل منزل محدود نمی شود. اگر باغچه یا باغ دارید می توانید آن را با تجهیزات مناسبی مانند جعبه شن، تاب، سرسره، نردبان، تخته تعادل و تپه کوچکی ایجاد شده در زمین چمن که همگی محرک قوه تخیل کودکان هستند پر کنید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما