ناآرامی در مهمانی ها

ممکن است فرزندتان در مهمانی ها و جشن تولدها به فردی وحشتناک تبدیل شود و رفتارهایی از خود نشان دهد که در خانه به هیچ وجه این گونه نیست. دقت کنید تا دلیل رفتار فرزندتان را بیابید و واکنش خود را مطابق با دلیل رفتار او انتخاب کنید. کودکان به ۳ دلیل در میهمانی ها […]

ممکن است فرزندتان در مهمانی ها و جشن تولدها به فردی وحشتناک تبدیل شود و رفتارهایی از خود نشان دهد که در خانه به هیچ وجه این گونه نیست. دقت کنید تا دلیل رفتار فرزندتان را بیابید و واکنش خود را مطابق با دلیل رفتار او انتخاب کنید.


کودکان به ۳ دلیل در میهمانی ها بدرفتاری می کنند:

تحت تاثیر هیجان ناشی از شرایط قرار می گیرند.
وقتی به کودک میزبان توجه بیشتری می شود حسادت می کند.
میزبان کنترلی بر میهمانی ندارد و باعث می شود همه کودکان بدرفتار شوند.

شما می توانید با توجه به علت بدرفتاری فرزندتان از راهکارهای زیر بهره ببرید:

اگر فرزندتان تحت تاثیر هیجان مهمانی است او را به اتاق خلوتی ببرید. یک دقیقه صبر کنید تا از نظر حسی خود را از فضای نا آرام مهمانی جدا کنید. به طور مشخص در مورد رفتارهایی که دوست ندارید فرزندتان داشته باشد صحبت کنید و رفتارهای مناسب را برایش توضیح دهید.

فرزندتان ممکن است به کودکی که تولدش جشن گرفته شده و توجه زیادی دریافت می کند حسادت کند. او سعی دارد با رفتارش جلب توجه کند. در این شرایط به فرزندتان قدری توجه نشان دهید. کاری به او محول کنید تا احساس مهم بودن پیدا کند مثلا دادن هدایا به کودکی که جشن تولدش برپاست، جمع آوری کاغذها و روبان ها یا دادن بشقاب های کیک به مهمان ها. جشن تولد گذشته یا بعدی اش را به او یاد آوری کنید.

اگر والدین میزبان، کنترلی بر مهمانی ندارد فرزند شما تنها کودکی نخواهد بود که بدرفتاری می کند. سعی کنید فرزند خودتان را تحت کنترل در آورید و یا گروهی از کودکان را با فعالیت یا بازی خاصی سرگرم کنید. اگر شرایط مورد قبول شما نیست از اتاق بیرون بروید، کمی قدم بزنید و سعی کنید آرامش خود را به دست بیاورید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما