فوریه 11
بازدید : 1186
نظرات : بدون دیدگاه
اسباب بازی بسازید!

شما بدون صرف پول نیز می توانید بهترین اسباب بازی ها یا لااقل اسباب بازی هایی بهتر از آنچه با پول می توان خرید در اختیار فرزندتان قرار دهید. با نگاهی به گوشه و کنار آشپزخانه منزل و کمی قوه تخیل از جانب خودتان و فرزندتان می توانید ساعاتی سرشار از سرگرمی های جذاب فراهم […]

شما بدون صرف پول نیز می توانید بهترین اسباب بازی ها یا لااقل اسباب بازی هایی بهتر از آنچه با پول می توان خرید در اختیار فرزندتان قرار دهید. با نگاهی به گوشه و کنار آشپزخانه منزل و کمی قوه تخیل از جانب خودتان و فرزندتان می توانید ساعاتی سرشار از سرگرمی های جذاب فراهم آورید.

ظروف
ظرف های پلاستیکی غذا، سطل ماست، ظرف بستنی، لیوان های پلاستیکی، بطری های پلاستیکی، ماهیتابه و قوطی های محکم شاید ساده ترین و چند منظوره ترین اسباب بازی های خانگی باشند. می توان از جعبه های پلاستیکی با اندازه های مختلف برای ساعت ها بازی از نوع داخل گذاشتن و بیرون آوردن، برداشتن و ریختن آب در حمام، پر و خالی کردن ماسه یا بازی با گل در باغچه استفاده کرد. با ریختن چند تکه خمیر نان یا نخود فرنگی خشک شده در یک ظرف و محکم کردن درب آن می توانید یک جغجغه یا ابزار موسیقی بسازید. با کمک چند قاشق چوبی و ماهیتابه می توانید یک طبل بسازید. اگر قوطی های محکم را به صورت وارونه در باغچه فرو کنید می توانید از آن ها به عنوان سنگ زیر پا استفاده کنید یا اگر آن ها را سوراخ کنید و ریسمان های بلندی به آن ها ببندید چوب پای بی خطری ساخته اید که برای تقویت قدرت تعادل مفید است. برای کودکان کوچک تر می توانید با ظروف یک بار مصرف بنا به سلیقه خود اسباب بازی های مختلفی مثل فرفره درست کنید.

مواد غذایی
با تکه های ماکارونی، لوبیا و سایر خشکبار اسباب بازی های بسیار خوبی می توان ساخت. از آن ها می توان به عنوان قسمت صدا ساز داخل یک اسباب بازی استفاده کرد. می توان با چسباندن آن ها روی مقوا، تابلوهای هنری (کولاژ) درست کرد و می توان آن ها را رنگ آمیزی کرد و با کشیدن آن ها به نخ یا کش، دستبند و گردنبند درست کرد. حتما کودک را هنگام بازی تحت نظر داشته باشید که حبوبات را در دهان خود فرو نبرد. همچنین می توان از سیب زمینی و هویج برای ساخت مهر چاپ استفاده کرد. برگه های تره فرنگی را اگر بگذارید خشک شوند، مارپیچ های جالبی می سازند.

اشیا کاغذی
لوله های مقوایی داخل دستمال کاغذی را با کمی تزیین می توان به عروسک های خیمه شب بازی از نوعی که روی انگشت قرار می گیرند تبدیل کرد. عروسک هایی را که روی دست قرار می گیرند می توان از پاکت های کاغذی ساخت. شانه های شش تایی تخم مرغ پس از تزیین قسمت داخلی و خارجی، تبدیل به هیولاهای جالبی می شوند، زیرا روی لوله های خود مانند یک آرواره باز و بسته می شوند. اگر قرقره های خالی نخ را به ریسمان بکشید تبدیل به یک اسباب بازی کشیدنی جالب می شود، به خصوص اگر طوری رنگ آمیزی شوند که شبیه کرم یا مار به نظر برسند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما