فوریه 12
بازدید : 841
نظرات : بدون دیدگاه
آیا شما با اسلحه و سیگار موافق هستید؟

آیا شما با اسلحه و سیگار موافق هستید؟ اگر مخالف باشید هرگز آن ها را به منزل نمی آورید، پس چرا می گذارید شخصیت های جنجالی و بدون مغز به زندگی فرزندتان راه پیدا کنند؟ نقش شما در این موضوع چیست؟ معایب و مزایای بازی های کامپیوتری برخلاف سینما و تلویزیون، بازی های ویدئویی تاثیر […]

آیا شما با اسلحه و سیگار موافق هستید؟ اگر مخالف باشید هرگز آن ها را به منزل نمی آورید، پس چرا می گذارید شخصیت های جنجالی و بدون مغز به زندگی فرزندتان راه پیدا کنند؟ نقش شما در این موضوع چیست؟

معایب و مزایای بازی های کامپیوتری
برخلاف سینما و تلویزیون، بازی های ویدئویی تاثیر بیشتری بر روی فرزندان شما می گذارند. در این بازی ها، فرزندتان به مردم شلیک می کند و خون فواره می زند. فرزند شما که قبلا خشن نبوده، اکنون تنها برای اینکه به مرحله بالاتری از بازی برود یا امتیاز بیشتری کسب نماید، دشمنان فرضی را در یک فضای بسته از پا در می آورد. شاید بهترین نکته ای که در مورد این بازی ها وجود دارد این است که هماهنگی بین چشم و دست کودک را افزایش می دهد. اما عوارض جانبی منفی که در پی دارد بسیار فراوان است از جمله:

چاقی در کودکان
منزوی کردن کودکان
پرخاشگری و پریشانی روانی
اتلاف وقت
اعتیاد آوری بازی های رایانه ای

بدترین اثر منفی که بازی های ویدئویی همراه دارند اعتیاد آوری آن ها می باشد. برخی کودکان ساعت های پی در پی تمام حواس شان متوجه امیال غریزی، سرگرمی های جنسیتی و تماشای مداوم تصاویر تکراری است. زمان صرف شده برای این اعتیاد می توانست جهت یادگیری، شرکت در فعالیت هایی که باعث تقویت جسم و روح فرزندتان می شود و مطالعه، گردد.

انتخاب بازی های رایانه ای
وظیفه شما در مقابل بازی های ویدئویی و رایانه ای همانند تماشای فیلم های تلویزیون است یعنی تنها باید اجازه بازی های خوب و مفید داده شود و مدت آن نیز باید محدود باشد. برخی از بازی ها نیت آموزشی دارند و اطلاعات مفید را به حالت تفریح و فکاهی بیان می کنند. بعضی دیگر، گرچه هدف اصلی آن ها آموزشی نیست ولی برای تقویت قوای ذهنی مناسب است.
در هنگام خرید بازی ابتدا درجه بندی آن را بررسی نمایید و دقت کنید که مناسب سن فرزندتان باشد. قبل از فرزندتان، خود شما همه مراحل بازی را مرور کنید. معمولا خشونت از یک مرحله بازی به مرحله دیگر افزایش می یابد. از خرید بازی های تهاجمی خودداری کنید.

برای کودک پیش دبستانی خود برنامه های آموزشی را انتخاب نمایید که ثابت شده دامنه اطلاعات فرزندتان را بالا می برند و مهارت ها را افزایش می دهند. برای فرزندان بزرگ تر نمایش هایی مناسب است که بر اساس موضوعات جالب و کنجکاو کننده ساخته شده اند. برنامه هایی که انتخاب می کنید باید فرهنگ ها و دیدگاه های دیگر را به طرز واقع گرایانه ای ارائه دهند و نباید با ارزش های شما مغایرت داشته باشند و یا عادات ابلهانه را تقویت نماید.

سن مناسب برای آموزش رایانه
کودکان از سن سه و نیم سالگی می توانند استفاده از رایانه را آموزش ببینند. یاد گرفتن رایانه مانند یاد گرفتن یک زبان است و بنابراین شبیه زبان هر چه زودتر شروع به آموختن آن کند، بهتر است. استفاده از رایانه به کودک منطق نظم و قانون را می آموزد و متوجه می شود هر خطایی پیش آید ناشی از اشتباه خود کودک است. کودک سه یا چهار ساله شما به آسانی می تواند از موس (موش واره رایانه) به وسیله کلیک کردن استفاده کند.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما