مارس 1
بازدید : 1586
نظرات : بدون دیدگاه
انتخاب دوست

انتخاب دوست تاثیرات زیادی در زندگی شما خواهد داشت. دوستیابی نوجوانان موضوعی حساس و سرنوشت ساز برای آن ها تلقی می شود و داشتن مهارت دوست یابی نوجوانان به آینده بهتر آن ها کمک می کند چراکه دوست خوب می تواند در رشد معنوی و اخلاقی، رشد تحصیلی و ادب و شخصیت شما تاثیر داشته […]

انتخاب دوست تاثیرات زیادی در زندگی شما خواهد داشت. دوستیابی نوجوانان موضوعی حساس و سرنوشت ساز برای آن ها تلقی می شود و داشتن مهارت دوست یابی نوجوانان به آینده بهتر آن ها کمک می کند چراکه دوست خوب می تواند در رشد معنوی و اخلاقی، رشد تحصیلی و ادب و شخصیت شما تاثیر داشته باشد. دوست خوب می‌تواند در بالا بردن ارزش های دینی و مذهبی، اعتقادات درست و نوع رفتار و شیوه سخن گفتن شما تاثیر مثبت بگذارد.
نوع لباس پوشیدن، راه رفتن، سخن گفتن و حتی جسارت و سخنوری شما در جمع از تاثیر دوستان خوب است. بهتر است قبل از دوست شدن و ایجاد رابطه در سطح بالا به موارد مشترک بین خود و او توجه کنید یعنی با کسی رابطه دوستی برقرار کنید که در علایق، سلیقه ها، ویژگی های خانوادگی و مواردی که در خود سراغ دارید به شما نزدیک باشد.

اصول یافتن دوست جدید
ساده و بی پیرایه باشید و تا آن جایی که امکان دارد شما آغازگر ارتباط باشید. مغرور نباشید زیرا این رفتار موجب عصبانیت و دوری دیگران از شما می شود.
خیلی رسمی و خشک نباشید زیرا این رفتار نیز مانع نزدیکی دیگران به شماست. در مقابل، گشاده رو، مهربان و خوش اخلاق باشید و به وسیله حرکات چهره و دست و سر، تمایل خود را برای برقراری ارتباط نشان دهید. افرادی را برای دوستی و رفاقت انتخاب کنید که در میان دیگران دارای احترام و ارزش هستند.
با افراد چاپلوس و دروغگو و سخن چین دوست نشوید زیرا این گونه افراد منتظر فرصتی هستند تا به شما ضربه بزنند. در ضمن، مشورت با دیگران در انجام هر کاری یکی از رموز موفقیت است. پس با کسانی که مورد اعتماد شما هستند مشورت کنید مثل والدین، خواهرها و برادرها. آن ها تجربیات مفیدتر و بیشتری درباره انتخاب دوست دارند و چون شما را خوب می شناسند به راحتی کمک تان می کنند.

روش های حفظ دوست
در پیامک تان اشاره کرده اید که دوستان گذشته تان را از دست داده اید. البته از نظر خودتان، مشکلی از سمت شما نبوده اما این موضوع قابل بررسی است. شاید شما هم ایرادهایی داشته اید که این روزها تنها شده اید. با این حال اگر فردی را شایسته دوستی خود یافتید و او را با توجه به ملاک ها و معیارهای مناسب انتخاب کردید باید این رابطه را به خوبی حفظ و سعی کنید او را از دست ندهید.
در این جا توصیه هایی به شما دارم که به کمک تان خواهد آمد: با یکدیگر خوش اخلاق و مهربان باشید، به یکدیگر احترام بگذارید، به یکدیگر علاقه و توجه نشان دهید، به هم کمک کنید، هنگام ناراحتی و شادی در کنار هم باشید، نکات خوب همدیگر را تحسین کنید، رازدار و امانتدار یکدیگر باشید مگر در مواقعی که رعایت رازداری برای آینده دوست تان دردسر ساز شود، هنگام ناراحتی و مشکل با هم صحبت کنید و از مشورت و راهنمایی های یکدیگر بهره بگیرید.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما