وابستگی به بازی های آنلاین

اگر متوجه شدید فرزندتان بیش از حد دچار وابستگی به این نوع بازی‌ها شده است به بازی‌های اجتماعی و فعالیت‌های ورزشی تشویق کنید. نظارت بیشتری به مدت زمان استفاده از کامپیوتر داشته باشید، این نوع بازی‌ها را نمی‌توان ممنوع کرد پس مراقب فرزندتان باشید ودر صورت لزوم سعی کنید با او همبازی شوید؛ همچنین به […]

اگر متوجه شدید فرزندتان بیش از حد دچار وابستگی به این نوع بازی‌ها شده است به بازی‌های اجتماعی و فعالیت‌های ورزشی تشویق کنید.

نظارت بیشتری به مدت زمان استفاده از کامپیوتر داشته باشید، این نوع بازی‌ها را نمی‌توان ممنوع کرد پس مراقب فرزندتان باشید ودر صورت لزوم سعی کنید با او همبازی شوید؛ همچنین به فرزندانتان خطرات استفاده از این بازی‌ها را متذکر شوید.

سعی کنید زمان استفاده از بازی‌های آنلاین را محدود کنید، اما به خاطر داشته باشید فرزندان از طریق یادگیری مشاهده‌ای خیلی از رفتار‌ها را یاد می‌گیرند پس شما هم به عنوان والدین زمان استفاده از بازیها را برای خودتان هم محدود کنید.

از مضرات استفاده از بازی‌های آنلاین، عصبانیت در هنگام قطع شدن اینترنت است، میگرن، افزایش وزن، کاهش خواب، افت تحصیلی وانجام ندادن فعالیت‌های تحصیلی و فاصله گرفتن از جمع خانواده از دیگر آسیب‌های بازی‌های آنلاین است.

افسردگی، بی رغبتی به غذاخوردن، کمبود اعتماد به نفس و سوء استفاده‌های اینترنتی از مضرات بازی‌های آنلاین است.

نویسنده این مطلب :

خانم خوش بیانی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما